Tålmodighet...

Medlem
15. nov. 2014
Innlegg
261
Sted
Bærum
Hvordan klarer dere å vente og vente på å få spart opp penger og i vente på at den rette klokken kommer ut for salg..
Hva er hemmeligheten deres? :p
 
Godt spørsmål! Som ny i klokkeverden så har jeg ikke akkurat mest erfaring med det, men har måttet spare nå i lang tid til min første dyre klokke. Speedmaster Pro(som ankommer rett etter jul:p )Klokkekontoen er separat fra resten av økonomien, så da tar det litt lengre tid :-/ Da er det fint å ha forumet her å lese på, det inspirerer og gjør ventetiden kortere! Unboxing-tråden er jo fantastisk!
 
Hvis jeg hadde fjeller med penger, hadde jeg kjøpt mange klokker på impuls... Det er uten tvil en vanlig ting.
Problemet med impuls kjøp blir ofte at man kan bli fort lei av klokken: Da blir det fort flipping eller selging igjen...
Jakten på ny "foreskelse" kan føles som en skygge som bare kommer og går fort vekk: Man kan finne seg som en liten bortskjemte unge som blir lei av sin ny leke 3 dager etter at den ble kjøpt siden forventningene blir hver gang større og kan egentlig aldri oppfylles fullstendig.
Det er det som gjør oss mennesker...
Venting er bra: Man ser seg rundt og får tid til å tenker seg om kjøpet...
"Er det riktig det jeg vil eller trenger...Eller er det bare en midlertidig lyst?"
Hvis etter mange måneder med tenking, sammenligning, fikling på butikken, man vil ha det samme som før: Da er er sjansen for at kjøpet blir mer riktig og forelskelsen mer genuint.
Min visjon.

[video=youtube_share;K1aGxco-wcA]http://youtu.be/K1aGxco-wcA[/video]