Tømmer minnekort

Medlem
4. aug. 2011
Sted
Kristiansand
Så var jul og nyttår over og jeg tømmer minnekortet fra kameraet over på dataen. Først må jeg nevne at jeg ikke er noe særlig til fotograf, så bær over med meg.Det ligger en tre unboxinger her og jeg skal prøve å få de ut snarest. Først er det denne som er alt for gammel, kjøpte denne for en tusenlapp på tilsalgsforumet for et par måneder siden. Det var et impulskjøp da jeg syntes skiven så grå ut på tilsalgsbildene, og jeg plutselig fikk det for meg at jeg trengte ei grå klokke. Min fasinasjon med grå daterer seg tredve år tilbake i tiden da jeg så dette platecoveret og syntes det enkle designet, fargebruk og skrifttype var genialt.

JoyDivisionStilljpg.jpg

Pakke fra posten.

DSC_0065.jpg

DSC_0066.jpg

Og inne i pakken ligger Ollech & Wajs Pilot 3095, med eta 2824

Klokken er mye mørkere en det jeg hadde håpt, men selger tilbød seg å ta den tilbake om jeg ikke likte fargen på skiva. Nå hadde jeg ingen pilotklokke i samlingen og synes det er greit nok med en rimelig en med et velprøvd eta verk (helt til jeg kanskje engang får en totalhekt på pilotur og kommer til å bruke mange ganger det pilotlappen koster på pilotur). Så jeg har beholdt den og faktisk brukt den ganske mye, mest på jobb.

Wrist shot av ei stor klokke med 46mm i diameter uten krone.

DSC_0185.jpg

Føste gang min samboer så klokken på meg, spurte hun "Er det ei sånn klokke for gamle menn?" "Hva mener du?" svarte jeg. "Jo sånn som de mobiltelefonene for gamle med store taster og stort display, så det skal være lett å se for svaksynte eldre, er det ei sånn klokke?" svarte hun. Kanskje bør jeg spare denne til jeg blir virkelig gammel:D

Del 2 av 3

En pakke fra Singapore.

DSC_0152.jpg

Her er det bobleplast. Bobleplast ble først laget av to ingeniører, Alfred Fielding og Marc Chavannes, i 1957. Som mange andre oppfinnelser, skyldtes den et uhell. De to ingeniørene forsøkte å lage en teksturert plastikktapet med papirstøtte som lett kunne renses.
DSC_0156.jpg

DSC_0159.jpg

Inne i bobleplasten er det en boks fra Orient. Orient er japans største produsent av mekaniske klokker.

DSC_0161.jpg

Inne i boksen er det enda en boks.

DSC_0164.jpg

Inne i denne boksen ligger klokka, en Orient 300m diver, med power reserve. Det er også ei gummirem og verktøy til å skifte rem med i boksen.

DSC_0165.jpg

Dette er en klokke som nylig er oppdatert med nytt urverk, så den har hack & wind, imotsettning til tidligere versjoner. Det er og kun i de siste årene at Orient har solgt 300m saturation diver internasjonalt, tidligere var den bare for det japanske markedet, og var endel av Orient Star kolleksjonen. Det er en 300m dykker uten heliumventil, da klokka skal være bygd så tett at det ikke skal kunne komme heliumatomer inn i den. Etter hva jeg har lest på andre forum er det 5,3mm safirglass.

DSC_0178.jpg

DSC_0179.jpg

DSC_0181.jpg

DSC_0183.jpg

Jeg synes klokka er nydelig med polerte sider og topp i børsetet stål. Pen signert krone klokken 4, noe som er praktisk med en så stor klokke. Målene er 45,7mm i diameter uten krone, den er 16,6 mm tykk og veier 233 gram med lenke. Datoen klokken ni vendte jeg meg fort til.

DSC_0177.jpg

Jeg har enda ikke justert lenka, da jeg satte den på en isofanerem, den er utrolig behagelig på isofrane.

Lumen er helt eksepsjonel, jeg har prøvd å ta et bilde av den sammen med seiko om og omega po, men mine fotokunskaper er ikke best.
DSC_0195.jpg

Del 3 av 3

En pakke fra Hong Kong.
DSC_0167.jpg

En hvit boks.
DSC_0170.jpg

En sort boks inne i den hvite boksen.
DSC_0171.jpg

DSC_0173.jpg

Inne i den sorte boksen ligger Autozilla. Det følger ikke med en ekstra gummirem, det er en forlengelsesrem som er i boksen, så følger det med en ekstra fjærting til bezelen. Bezelen skal være lett å ta på og av, så den kan rengjøres. Så dette er en 1000m dykker i titanium med 6mm saphirglass.

DSC_0176.jpg

Det er ei virkelig stor klokke med kronen på venstre side, noe som nok er en nødvendighet når en tar størrelsen i betrakting. Da den er i titanium er den ikke tung. Det sitter i et ganske standard citizen automatisk urverk i den, den hacker ikke, så det er ikke noe fancy urverk.
Lumen er god og med en kul blåfarge, men er ikke den kraftigste jeg har.

Wrist shot.
DSC_0188.jpg

Mye fine beatere i stål og slite på der og 3 i slengen, sånt blir det mye klokker av..
gratulerer!

Tøft, gratulerer med disse tre! Har sansen for den orienten, men blir dessverre for stort for meg og mine beskjedne håndledd.

Må vel bare si grattis, grattis, grattis da ;)

Men, jeg savner unboxing av Tissot Seastar :p

Gratulerer så mye.

Men er det platecoveret grått?

Minutman make room. Jeg er også fargeblind.:D

Gratulerer så mye.

Men er det platecoveret grått?

Minutman make room. Jeg er også fargeblind.:D

OOOPS. Nå så jeg på en anne skjerm og joda der var den grå. Feil skjerminnstilling på den jeg så på først. Der var den nemlig grønn. Ikke fargeblind, Check.

Gratulerer med 3 nye klokker, av de tre må jeg si at jeg liker nr. 2 best. Absolutt en klokke jeg kunne tenkt meg.

Takk for alle tilbakemeldingene, ser at mange herinne er fasinert av toeren:) (Orient 300m diver - for ordens skyld), den har en veldig massiv kvalitetsfølelse over seg, og jeg synes det er mye klokke for pengene, men den er jo stor og ikke skjortevennelig.

Jayeff, når det gjelder Tissot Seastar så fikk jeg aldri fotografert unboxingen, har faktisk fotografert hele to bilder av klokker før denne unboxingstråden. Jeg kan jo prøve å lage en fake unboxing av den da, altså fake en unboxing og ikke unboxe en fake:D.