Ta med flere ur til Italia?

Medlem
1. des. 2010
Sted
Haugesund
Hei

Har sett en del annosner der de for all del ikke sender til Italia, regner med dette har noe med toll å gjøre? Er det trygt å reise inn/ut av italia med flere ur i sekken ift toll? Regner med det er ok, men alltid greit å sjekke da jeg reiser bort på mandag :)

Tror det er italiensk postvesen som stjæler. Tollen har jeg ikke hørt noe om, men det kan ikke skade med norsk midlertidig utførselsesmelding eller hva nå det skjemaet til Tollen heter.

Tror det er italiensk postvesen som stjæler. Tollen har jeg ikke hørt noe om, men det kan ikke skade med norsk midlertidig utførselsesmelding eller hva nå det skjemaet til Tollen heter.

nja, kan man lage dette før man reiser eller må det gjøres på flyplassen? Har ekstremt korte stopovers den dagen :/ Og første fly går kl 6:/

Jeg og kona reiser til Italia mandag morgen, fyller ut toll utførsel papir for klokkene vi har på oss. Kanskje mest med tanke på retur til hjemlandet. Skal blant annet til Firenze, selvfølgelig med Panerai på hånden :D

Maksverdi 5000,- ? :S

Ikke bry deg om det.:)

Jepp, det er skjemaet jeg har fyllt ut. Noen som vet hvor jeg skal henvende meg når jeg kommer til Gardermoen grytidlig om morgenen?

Nede i ankomsthallen, Politi. Det er en luke (vindu) med ringeklokke.
Egentlig var det hele bare tull, siden de ikke sjekket serienummer på klokkene. De hadde ikke noe forstørrelse glass.:D