Ta med Omega'en på tur?

Medlem
15. des. 2011
Sted
Asker
Hei!

Jeg har en flott ny Seamaster som jeg kjøpte i romjula.

Etter at jeg ble ranet for store mengder penger rett før jul er jeg blitt lettere paranoid, og nå tør jeg omtrent ikke ta av uret i frykt for å miste/glemme/bli frastjålet det.

Samtidig innser jeg at ulike situasjoner kan lett føre til riper og skader i uret, og at det med fordel kunne vært tatt av noen ganger. I andre tilfeller skal jeg kanskje på reise i områder hvor det lett kan treffes på tvilsomme folk, slik at det lett kan bli stjålet.

Det jeg lurer på er hvordan dere "passer på" deres ur. Tar dere det f eks av når dere skal på treningssenteret? Legger det igjen hjemme når dere skal på reise?

Kjør debatt! :)

Jeg har forsikret det dyre uret, så er ikke allverdens redd for om noen skulle rane meg eller jeg mister det på sjøen. Koster noen få tiere i mnd, så det er det verdt :) De andre er såpass billige at de er dekket av reiseforsikringen.

Forøvrig legger jeg igjen de jeg måtte være redd for hvis jeg skal ut å gjøre noe som kan medføre masse riper eller småskader. Treningssenter feks, er jobb for Seiko, så jeg slipper å få mark hvis garderobeskapet er tømt når jeg er ferdigtrent ;)

Jeg bytter til beater(seiko) når jeg skal på jobb. Ellers har jeg ikke klokke med på trening da jeg ikke tror jogging og lignende er supert for urverket. Ellers bruker jeg det overalt. Om ikke noe helt spesielt skulle oppstå :)

Jeg bytter til beater(seiko) når jeg skal på jobb. Ellers har jeg ikke klokke med på trening da jeg ikke tror jogging og lignende er supert for urverket. Ellers bruker jeg det overalt. Om ikke noe helt spesielt skulle oppstå :)

Jeg syntes det er veldig klamt å ha på klokke når jeg trener :)

Jeg å bruker klokken overalt.. Å om du blir ranet så blir jo en del dekket av reiseforsikringen, veit ikke helt hvor mye men! Så det burde jo gå greit om du ikke har dyrere ur enn omegaen! :)

Når jeg trener (kampsport), pleier jeg som regel å ha klokken min i gymbaggen som er i samme rom der vi trener; og det har gått fint til nå. En gang sa treneren at noen hadde blitt frastjålet mobiler og at vi måtte passe på verdisakene:p Med tanke på at beateren min er fire ganger så dyr som en ny iPhone lo jeg litt inni meg da :p Men jeg skal prøve å la klokka ligge hjemme fra nå av ;)

Jeg har forsikring på alle kostbare klokker, jeg kommer til å tape på det på sikt men det får meg til å slappe av. Anbefalles :).

Jeg har en god gammel SeaDweller 16660 som beater, denne forlater ikke armen hverken i dusjen, på skytebanen eller tjeneste utenlands - bruk det uret du liker og hvis du er "ukomfortabel" med et dannet ur i enkelte settinger - dra en skjorte eller genser over uret. Det er neppe uret ditt som utløser et ran eller overfall, snarere oppførsel eller klesdrakt.
Mvh Tom

Kjøp deg en Seiko og spar Omegaen;)
@Tom: Bruker du virkelig en tripple six som beater? Respect.

Jeg har en Seiko, ganske fin en faktisk, men poenget var jo å bruke den nye fine Omeaen nå som jeg har den også da :)

Den er jo forsikret også da, så burde jo gå greit men er som sagt litt paranoid om dagen.

Tipper jeg legger igjen Seamastern i safen nå når jeg skal på reise til US of A da :)

Omegaen din er bygget for hardt bruk. Ta den med til USA. Først når du tårer å bruke urene at de nytes fullt ut.

Få deg en reiseforsikring som dekker klokken din.

God tur :)

Hvis du ikke tør bruke klokken vil jeg si at det ikke er rett klokke for deg.
Klokkene bør brukes til det de er laget for. Nemlig å sitte på armen mest mulig.;)
Ta med Omega'en på tur og nyt synet av den hver dag.:)

@Tom: Bruker du virkelig en tripple six som beater? Respect.

Oh yeah. Og en aldri så liten dæsj sjalusi...:mrgreen:

Omegaen din er bygget for hardt bruk. Ta den med til USA. Først når du tårer å bruke urene at de nytes fullt ut.

Få deg en reiseforsikring som dekker klokken din.

God tur :)

Du sier noe... Jeg har jo faktisk to reiseforsikringer, og det fulgte i tillegg med en egen klokkeforsikring fra Protid da jeg kjøpte den som gjelder i seks måneder så burde jo være trygt.

Ble bare litt skuffet da jeg ble ranet for et par uker siden i kun fikk igjen småpenger på reiseforsikringene. De dekker ikke kontanter noe særlig men ur burde vel gå bedre.

Takk for det!

Klokkene bør brukes til det de er laget for. Nemlig å sitte på armen mest mulig.;)

Her er jeg egentlig enig, men kjekt å få noen bekreftelser fra dere andre også etter det som skjedde.

Har tidligere hatt med mine "finklokker" i stridsløyper og det som verre er, men de var nå ikke like dyre som denne da :)

Sier han som har TO Submariner LV:mrgreen:

Kjør på med en verdigjenstand forsikring, og bruk klokken som den er laget til:) Mulig dette gjør deg litt tryggere i forhold til ting som kan skje!

Her er jeg egentlig enig, men kjekt å få noen bekreftelser fra dere andre også etter det som skjedde.

Har tidligere hatt med mine "finklokker" i stridsløyper og det som verre er, men de var nå ikke like dyre som denne da :)

En beater - uansett verdi, vil så fremt den holder, vil alltid bli noe spesiellt, for meg er det viktigst at klokken er 100% pålitelig. Den vil etterhvert bli en "sliten" makker du ikke ønsker å bytte ut men setter pris på.

+1 en Omega er laget for å brukes ikke bankbokses. Har du forsikring sa du? I så fall har du ingen unnskyldning. Jeg tror vel reiseforsikring dekker enkeltprodukter opp til 20k. Hør med selskapet. Fyll ut en tollsedel på vei ut, så blir det ingen spørsmål på veien inn. Lykke til uansett!

Jeg har forsikring på alle kostbare klokker, jeg kommer til å tape på det på sikt men det får meg til å slappe av. Anbefalles :).

Helt enig i dette, for min del er det verdt å betale de få kronene det koster. En sånn forsikring dekker også reparasjoner som følge av at du feks. mister klokka ned en mursteinstrapp, glasset sprekker og kassa får dype hakk, da er egenandelen på forsikringen, 10% av total skadesum, men minimum 600,- dvs at skader som koster mer enn 6000,- lønner seg å ta på forsikringen.

Jeg har verdisakforsikring på iphone, ipad, macbook pro og på speilreflekskamera. Samlet sett er det ikke snakk om så mange kroner, husker ikke totalbeløpet, men det er absolutt overkommerlig. Det er meget beroligende å ha:)