Tabu? Tilbakemelding på kjøp av nytt ur

Medlem
26. jan. 2009
Sted
Ålesund
Folk unboxer jo klokker som aldri før. En ting jeg har slått meg er at ved samtlige unboxinger så er det kun positive kommentarer som folk sprer rundt seg.
Ser aldri noen poste noe negativt når selv modeller som folk i tidligere tråder har hånet til det store, blir unboxet.

Spørsmålet mitt er da: Er det slik at om noen har fått seg en klokke som man egentlig ikke synes noe særlig om (fæl, grusomt, stygg, ol) så skal man bare holde munn? Eller skal det være lov å poste slike meninger også? Selvsagt på en saklig måte!

Min mor lærte meg tidlig å holde munn hvis jeg ikke hadde noe hyggelig og si.

Å kommentere en unboxing med at den er fæl, grusom eller stygg hører ikke noe sted hjemme. Les innlegget til Greg i SP, hvor han så elegant reflekterer litt rundt det å kjenne igjen følelsen ved en unboxing av noe man har ønsket seg og gledet seg til, selv om kanskje ikke klokken faller i smak. "Fæl, stygg og grusom" kan gjerne benyttes i hvilken som helst annen diskusjon, men i unboxingtråder har det ingen plass.

Å kommentere en unboxing med at den er fæl, grusom eller stygg hører ikke noe sted hjemme. Les innlegget til Greg i SP, hvor han så elegant reflekterer litt rundt det å kjenne igjen følelsen ved en unboxing av noe man har ønsket seg og gledet seg til, selv om kanskje ikke klokken faller i smak. "Fæl, stygg og grusom" kan gjerne benyttes i hvilken som helst annen diskusjon, men i unboxingtråder har det ingen plass.

Mogens, det var en grunn til at dette sto i parantes! Man kan selvfølgelig også kommenter f.eks at klokken er tøff, stilig, forskjellig fra andre ting, unik, men at man da evt kunne avsluttet med ikke min kopp te, eller ikke er noe for meg. Alle kan ikke elske alle klokker :)

Jeg er helt enig i det, og det var ikke meningen å høres så streng ut;) Og så det er sagt; jeg har ingen moderatorrettigheter her...

Poenget mitt var bare at det ikke skader noen å holde unboxingtrådene som rene hyggetråder? Jeg er helt enig i at i ikke alle kan elske alle ur, men fortsatt ser jeg ikke hva godt det skal tjene? Man kan vel enten la være å kommentere eller nøye seg med et "grattis"?

Jeg er helt enig i det, og det var ikke meningen å høres så streng ut;) Og så det er sagt; jeg har ingen moderatorrettigheter her...

Poenget mitt var bare at det ikke skader noen å holde unboxingtrådene som rene hyggetråder? Jeg er helt enig i at i ikke alle kan elske alle ur, men fortsatt ser jeg ikke hva godt det skal tjene? Man kan vel enten la være å kommentere eller nøye seg med et "grattis"?

+1

+1

Det synes jeg er en fin regel i utboksingsforumet. Det er faktisk et rent showoff - og gratulasjonsforum. Om man vil diskutere det man misliker finnes alle de andre forumene.

Om noen viser deg den nye bilen han har kjøpt eller om en venninne spør hva du synes om det nye kjøkkenet, svarer du da ærlig om du synes det er mer anus enn topp? Don't be that guy ...

+1

Det synes jeg er en fin regel i utboksingsforumet. Det er faktisk et rent showoff - og gratulasjonsforum. Om man vil diskutere det man misliker finnes alle de andre forumene.

Om noen viser deg den nye bilen han har kjøpt eller om en venninne spør hva du synes om det nye kjøkkenet, svarer du da ærlig om du synes det er mer anus enn topp? Don't be that guy ...

Mye anus ute å går... hehe, herlig billedlig kommentar:)

Helt enig altså, jeg praktiserer jo det akkurat slik som nevnt ovenfor :)

Nå er det jo slik at det ikke er noe tvang til å kommentere unboxing heller da. Så gjør det enkelt. Kommenter de klokkene som er "your cup of tea" å la de som du ikker liker så veldig godt være. Forstår egentlig ikke problemet.

Nå er det jo slik at det ikke er noe tvang til å kommentere unboxing heller da. Så gjør det enkelt. Kommenter de klokkene som er "your cup of tea" å la de som du ikker liker så veldig godt være. Forstår egentlig ikke problemet.

Var bare for å lufte temaet, men høres ut som en god policy det.

Jeg tror den typen posting både ville gått mot poenget med unboxing-forumet og mye av SonenTonen generelt. Det er jo et sted folk kommer fordi de er glad over noe nytt, hvorfor skulle man bruke energi på å ta fra dem noe glede?

Vi har alle forskjellige smak, men gleden over klokker generelt og noe nytt spesielt har vi nok felles alle sammen, så jeg foretrekker at vi kan dele den heller enn å ta den fra hverandre.

Synes også Greg oppsummerer det ganske bra i sitt innlegg tidligere.
Det handler litt om å kunne glede seg på andres vegne til tross for at man selv aldri ville kjøpt tilsvarende.:)
Jeg sitter mang en gang og ser for meg det glisende ansiktsuttrykket til personen som bokser ut.:D
Det er ikke fritt for at slikt smitter i ny og ne.;)