Tag Hauer Carrera begynner og miste tid

Medlem
26. feb. 2016
Sted
nord-odal
Har hatt dette uret nå en 3 ukers tid.
Og den første uka gikk den dead on.
Og etter det har den begynt og miste mer og mer tid pr døgn, nå er den på -4 sek pr døgn. vil den stabilisere seg etterhvert?. Og er det mulig og få den tilbake til den opprinnelige første uka sin presisjon.

Unødvendig og legge til at jeg er ny på mekaniske verk:)
Mvh. Ronny

Dette er normalt. Min klokke med ETA-verk gikk litt for fort, så en kort periode "spot on", deretter -1 per døgn.

Så Thomas, det ser ikke bra ut for TAG'en min sin del, starta riktig og blitt tregere.. er det mulighet for at den får opp farta igjen Christoffer ?

Under innkjøring er min erfaring at det kun går èn vei. Tviler på at den først vil sakke av, for så å øke tempo.
Om den havner helt i ulaga, justerer nok urmakeren den for deg. Du kan også selv forske på hvilke posisjoner den går sakte/fort i, så kan du korrigere noe ved å la den ligge på en bestemt måte over natten. F.eks krone ned, krone opp.

Her er eksempler på mine klokker.
image.png
image.png
image.png

I appen ser man at det er store forskjeller på Paneraien utfra posisjon, men på armen går den veldig godt.

Redigert:
Okei, tusen takk for info, hadde ikke trodd ar det hadde så mye og si.. TAG'en har så langt liggi med skiva opp, skal gjøre et forsøk på andre posisjoner om natta.
men er det noe sted i oslo og omegn som kan rekalibrere klokka sånn forholdsvis enkelt. Så jeg slipper postgang og greier, eller er det en omfattende prosess?

Har hatt dette uret nå en 3 ukers tid.
Og den første uka gikk den dead on.
Og etter det har den begynt og miste mer og mer tid pr døgn, nå er den på -4 sek pr døgn. vil den stabilisere seg etterhvert?. Og er det mulig og få den tilbake til den opprinnelige første uka sin presisjon.

Unødvendig og legge til at jeg er ny på mekaniske verk:)
Mvh. Ronny
Det er et mekanisk ur og 4 sek avvik er godt innafor :)

• Liker
Reaksjoner: ruuden71 og Mulliner
Trikset er å finne en posisjon hvor klokken går for fort, og en annen posisjon der den går for sakte. Etter en ukes tid med litt statistikkføring så er grunnlaget mer enn bra nok. Hvis den sakker i alle posisjoner så er det verdt å ta en tur til urmaker spør du meg. Det går relativt kjapt og koster ikke mange kronene å få den regulert. Det er vel et rimelig standard verk i den THen som "enhver" urmaker kan regulere..

• Liker
Reaksjoner: ruuden71
Tusen takk for tips, men det ser ut til at den har fått opp farta litt nå, så nå har den mista kun 4 sek på de 4 siste dagene. Og det er innafor for min del:)