Tag Heuer Aquaracer 500 m

Medlem
4. des. 2011
Innlegg
548
Sted
Rogaland
Finnes det noen Aquaracer WAJ2110 her på forumet?

Sitter her og vurderer den opp imot Omega Seamaster, og bikker mer og mer mot Tag Heueren.

Etter utallige timer med lesing her så ser jeg at det er lite snakk om Tag Heuer, og folk setter det mye lavere enn konkurentene som f.eks. Omega(noen blir kanskje også fornærmet når jeg kaller den en konkurent til Omega).
Lurer på om jeg skal gå mot strømmen og slå til på denne klokka. Den er forholdsvis stor med 43 mm, vanntett til 500 m, og har safirbakglass, noe jeg er meget svak for. Den har også en bezel i et hardt gummimaterial, som jeg synes ser veldig tøft og annerledes ut. Urverket er ETA 2824.

Legger ved noen bilder:

TAG-Heuer-Aquaracer-500-calibre-16-acero-azul.jpg


390295d1298007332-one-looks-better-waj2110-vs-caj2110-img55981621.jpg


Til slutt en liten video.
[video=youtube;hEsL-TxBvNs]http://www.youtube.com/watch?v=hEsL-TxBvNs[/video]



Noen tanker om den?


Melding fra admin: Fjernet hotlink etter forespørsel fra eier av opphavsretten til bildet.
 
Kjempe-kort svar, ta det for det det er - litt synsing og høyttenking.

Først og fremst ser det ut til å være et flott ur og Tag Heuer er jo en svært annerkjent produsent.
Kjøper du for å eie og ikke har tenkt å selge det med det første så gjør du sikkert en bra affære der.

Ser den ligger på rundt 16 000 på www.urverket.no, men tilsvarende Omega (Seamaster 300) med automatiske verk ligger på litt over 20 000 (dog går den bare til Ø41mm som jeg ser det. Skal du opp på 43mm på en Omega så går du opp til over 24 000 hvis du må gå på Planet Ocean Ø42 / PO XL Ø45.5)

Fordelen med Omega er akkurat det du skriver at det er de du ser mest om her på forumet,
de er som jeg skjønt det svært ettertraktet på bruktmarkedet og selger for en bra peng pent brukte.

____________

Hva mine høyst personlige meninger gjelder så ligger Omega bedre ann hos meg,
oppfatter dem som litt renere i utseendet og jeg liker veldig godt varemerket de klart å bygge.

Sett til den makrobilden på Tag'en så ser den for meg litt rotete ut,
men på bilde to sett på litt hold (og i sort) ser den mer rolig og harmonisk ut.
 
Ps. forbered deg på at det å åpne en slik tråd kan føre til at du blir tipset om (og flytter interessen over til) helt andre ur i denne og høyere prisklasser.

Hører jeg på forhånd noen tipse om brukte Rolex Submarinere, ny Tudor? Kanskje
Selv har jeg fått øyne opp for Tissot's Seastar - selv om den er litt billigere en Tag'en

http://www.ablogtoread.com/wp-content/uploads/2011/02/Tissot-Seastar-1000-Automatic-Chronograph.jpg

og er det just dykkere du er interessert i så er for eksempel dette en god plass å lese om morsomheter:
http://oceanictime.blogspot.com/


God Handel uansett så gleder vi oss til unboxing :)
 
Syns den er fin den der. Hvis du liker den - go for it! :)

TAG Heuer har igrunn tapt seg voldsomt som merke siden de ble tatt over av TAG. Før den tid sto de jo for mange av klokkeverdenens store innovasjoner. Syns dog de har kommet seg veldig på design-siden de siste årene, de har en del veldig pene modeller, og en del flotte urverk.
 
Jeg synes den klokken er knalltøff og har selv vurdert å kjøpe den flere ganger. Jeg mener å huske at en av de danske medlemmene her har hatt en slik (noen år tilbake). For min del kommer nok den nye Omega keramikk SMPen forran Aquaracer, den står veldig høyt på ønskelisten min om dagen (Omegaen altså). Spørsmålet er hvilken klokke du vil ha mest glede av, er det Aquaraceren så kjøp den. Håper i så fall du poster masse bilder:cool:
 
Fordelen med Omega er akkurat det du skriver at det er de du ser mest om her på forumet

Om det er en fordel da!? Dem blir jo flippet like kjapt som Seiko OM virker det som..

Jeg syntes denne Tagen er kjempe tøff.. Skulle gjerne eid en TAG Heuer selv om jeg hadde hatt klokke kapital til det.

Å av de folkene jeg kjenner som ikke er her inne/WIS men som er litt int. i klokker. Så står TAG H mye høyere i kurs en hva Omega gjør! Ikke at det trenger å bety noe altså :)
 
Tag`en er utvilsomt en flott klokke og jeg ser ingen grunn til å holde igjen når du har falt for denne
HomerToast.gif


Edit: SYnes skiven er veldig tøff, liker at "det skjer litt" :)
 
Oisann, her var det mye mer positivitet enn jeg forventet :)
Klokka har veil pris 23500,- hos Lervik, så klarer nok å skaffe meg en Seamaster til den prisen, men denne roper mer på meg enn Seamasteren gjør.. Har også kikket på prisen de har hos urverket.no, men jeg liker folkene hos Lervik veldig godt, så ser for meg at det blir kjøp der.

Ser nok for meg at det kanskje er noen så har lyst å tipse meg om en Rolex ellernoe lignende, disse trådene har som nevnt en tendens til å skli ut i prisklasse... Men Tag'en frister faktisk mer enn en Rolex også for min del, så tror nok dette er klokka for meg. :)

Dette blir nok en klokke jeg beholder, kjøper jeg den så kjøper jeg for å beholde.
 
Edit: SYnes skiven er veldig tøff, liker at "det skjer litt" :)

Helt enig! Liker at det skjer ting, å at det fortsatt ser ryddig ut! jeg ville helt klart tatt svart!? Om det er flere farger å velge i? Er det første bildet av en blå?
 
Smak og design er heldigvis personlig. For min del synes jeg den er for hard og kantete ved crowngarden, og synes crownguard kansje ser noe for stor ut.
Er ikke helt sikker på dato kl 21. Men ser for meg at bezelen vil være enklere å bruke enn på SMP. Liker også viserne bedre enn skeletonviserne til Omega.

Rent objektivt synes jeg prisen er for høy i forhold til urverket. Ville heller gått for Longines Legend Diver da. Samme urverk, og nesten halv pris.
Vil du ha stor klokke ta en titt på helson, som også har dette ETA verket:)

Ikke la mitt noe negative innlegg stoppe deg:)

Enig i at displayback er stilig, og det kledde denne klokken:) Synes også det var en fiffig detalj med gummi på bezel.

Anbefaler deg å kjøpe det DU vil ha. Men samtidig synes jeg du skal ta en velbalansert beslutning.

Vi gleder oss til unboxing:)
 
Smak og design er heldigvis personlig. For min del synes jeg den er for hard og kantete ved crowngarden, og synes crownguard kansje ser noe for stor ut.
Er ikke helt sikker på dato kl 21. Men ser for meg at bezelen vil være enklere å bruke enn på SMP. Liker også viserne bedre enn skeletonviserne til Omega.

Rent objektivt synes jeg prisen er for høy i forhold til urverket. Ville heller gått for Longines Legend Diver da. Samme urverk, og nesten halv pris.
Vil du ha stor klokke ta en titt på helson, som også har dette ETA verket:)

Ikke la mitt noe negative innlegg stoppe deg:)

Enig i at displayback er stilig, og det kledde denne klokken:) Synes også det var en fiffig detalj med gummi på bezel.

Anbefaler deg å kjøpe det DU vil ha. Men samtidig synes jeg du skal ta en velbalansert beslutning.

Vi gleder oss til unboxing:)

Takk for forslag! LLD er absolutt en pen klokke, men ønsker denne gang en diver, og synes Tag'en er ganske mye mer spennende enn Helson. Men setter absolutt pris på forslag! Forstår hva du mener med litt kantete og hard, jeg personlig liker det, og synes den blir veldig røff av dette.

Var jo lagt ut et nesten nytt ur for salg idag, så der kan du spare mye. Flott klokke:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=33861282

Steike! Har tråla finn for denne klokka så og si hver dag utenom idag, og så blir den jammen lagt ut! "Problemet" er at det er den blå versjonen. Hadde absolutt sett for meg sort, men så spørs det da, om fargen er verdt 10-11 lapper....
 
Rent objektivt synes jeg prisen er for høy i forhold til urverket. Ville heller gått for Longines Legend Diver da. Samme urverk, og nesten halv pris.

Syntes du smøre litt vell tjukt på her? :p

http://www.urverket.no/tag-heuer-aquaracer-calibre-5-500-meter-black-dial-steel-p-9008.html
http://www.urverket.no/longines-heritage-black-dial-syntetic-strap-black-p-10507.html

Ser ut som for meg at du får litt mer klokke for pengene med Aquaracer? Så da kan den jo koste litt mer? :)

Syntes AD forlangte litt vell mye for denne klokken om han skulle ha 23 500,- Veil på urverket er jo satt til 21 000,-
 
Jeg synes denne er tøff, og jeg ville definitivt valgt denne foran Omega'en.

Det eneste som betyr noe er jo hva du mener selv. Jeg er nok litt farget av at jeg aldri helt har skjønt Omega's popularitet.

Etter min mening er det eneste negative at en eventuell salgspris vil være lav dersom du skulle selge den igjen.

Lykke til:)
 
Takk for forslag! LLD er absolutt en pen klokke, men ønsker denne gang en diver, og synes Tag'en er ganske mye mer spennende enn Helson.

LLD er da en dykkerklokke? :rolleyes:

Holder egentlig med Prippa i det han sier, og ville personlig gått for LLD om valget sto mellom disse to, men heldigvis er smak en personlig ting så om du liker Tagen best så gå for den. Er absolutt en flott klokke.
 
Har aldri prøvd noen av dem på armen, så med det for beholdet, kommer jeg ut av skapet og sier jeg liker Aquaraceren bedre enn LLD. Flame away :D
 
Eg kikka og på Tag Heuer Aquaracer i haust når eg skulle ha klokke.
Valget falt på 300m versjonen med calibre 16 - som eg er svært nøgd med.

Design på klokker er ein smakssak. Eg likar veldig godt Tag og Aquaracer serien.
Eg tenker ikkje på om den vil halde seg i verdi eller ikkje - då eg aldri skal selge denne klokka:)

Lykke til med kjøp!
 
Tag Heuer er et merke som det har blitt populært - særlig blandt wannabeWIS'ere - å hate. Jeg ville ikke ofret hverken kalorier eller nattesøvn over akkurat det.
Det som betyr noe er om du liker klokken, at du vet vilket verk som står i og om du synes prisen er grei. Husk at Tudors nye sub med den røde bezelen bruker samme verk og koster ca 25000,-. Men husk også at du kan få mange dykkere med samme verk til rundt 5000,- Det du betaler for er design, finnish og logo. Sansynligvis ligger mesteparten av summen i logoen. Men Tag Heuer er et merke som ALLE kjenner igjen, så om det er en kul faktor er det verdt pengene, i motsetning til Tudor som ingen bortsett fra medlemmene på klokkeforum kjenner! ;)