Tag Heuer Carrera Bezelbytte

Medlem
3. feb. 2012
Hei.

Jeg har en Tag Heuer Carrera Calibre 16 (Day date). Jeg har vært litt uheldig med denne og skrapt opp bezelen på den og ønsker å få byttet denne. Nå har den nettopp vært inne på service hvor det ble spesifisert at jeg ønsket å få gjennomført dette byttet og at de skulle ringe med prisoverslag, men den kom i retur med samme bezel uten noen begrunning for hvorfor.

Er det noen som vet hvor jeg kan få foretatt dette byttet og kan svare på hva en må regne med å betale?

Har god tilgang til Trondheim, Ålesund og Stavanger, om noen vet å anbefale noen hjelpsomme sjeler som gir litt mer service enn bare "beklager, det kan jeg ikke svare på" så hadde det hjulpet veldig!

Tusen takk på forhånd for all hjelp!

Takk

Det var jo ikke så dumt forslag. Jeg skal gjøre et forsøk der å se om jeg kan få bestillt delen og evt. Få byttet hos en urmaker. Takk!

Leverte uret inn til AD da verket hadde stoppet. Bestillte samtidig bezelbytte. Uret ble reparert på garantien men kom i retur uten bezelbytte. Ønsket en forklaring og forhandler ringte da urmaker direkte som skulle bestille inn bezelringen og ha det på lager til uret kom til urmakeren igjen. Jeg fikk en relativt grei pris (1400,-) siden jeg måtte levere uret inn på nytt.
Nå er uret hos urmakeren igjen og jeg venter spent på å få det tilbake. Denne gangen bestillte jeg like så greit polering av både ur og lenke så forventer det "godt som nytt" :D

I dag skulle jeg hente uret. Betalte 3500,- for bezelbyttet og poleringen. Det første jeg la merke til var at de hadde polert ned de børstede delene på lenken. Jaja, skuffet! Det andre jeg la merke til var at klokken ikke lenger ville gå. De måtte derfor sende den inn, igjen .

Hvilken kvalitet er det egentlig på disse urmakerne i Norge? Virker som flertallet mangler yrkesstolthet. Vi har jo faktisk betalt flere titalls tusen kroner for produktet. Når man leverer inn et tikkende verk og får det tilbake dødt er det noe som ikke stemmer. ETA 7750 er jo kjent for å være et robust verk.

Begynner å bli lei hele greia. Nesten så jeg får lyst å kjøpe inn utstyr selv og ta fremtidige servicer selv.