TAG Heuer Carrera Mikrograph lansert

jsf

Medlem
23. okt. 2009
Sted
Oslo
TAG Heuer Carrera Mikrograph er lansert, denne var griselekker! :) http://www.calibre11.com/tag-heuer-carrera-mikrograph/

Kanskje på tide å skaffe seg en TAG?

tag-heuer-carrera-mikrograph-1.jpg

tag-heuer-carrera-mikrograph-2.jpg

MIKROGRAPH_ECLATE_HD2.jpg

Nice! En sterkt limitert modell med kun Heuer-logo er ikke feil :D

Den der var virkelig flott! Føler bare det blir litt feil når Tag Heuer prøver å spille på verdien av Heuer navnet med å utelate "Tag" på urskiven.. Er turn-off for min del.. Ved mindre de da har noen logisk grunn til å gjøre det annet enn markedsføring?

Ved mindre de da har noen logisk grunn til å gjøre det annet enn markedsføring?

Vel, markedføring er nok viktigst :) Men det er jo en jubileumsmodell, om du leser teksten ;) Jeg synes det er kult når det er feiring av gamle Heuer-modeller. Og det er jo det TAG Heuer lever av. Synes alt som er verdt noe fra den kanten de siste årene har utspring i gamle Heuere.

Da ville jeg heller feiret den facinerende urprodusenten Heuer ved å kjøpe en vintage Heuer.. La dem bli husket gjennom sine mestverk..

Framfor å fore et "markedsføringsmonster".. Satt veldig på spissen, selvsagt.

Når det er sagt så var uret veldig flott! Ville bare helst sett Tag Heuer sette hele merkenavnet sitt på den.. Om de så hadde skrevet kun Heuer logoen på urverket og kanskje "Tribute" eller noe annet som henspiller på at det er en feiring av Heuer så hadde jeg likt det mye bedre.. :p Men så er jeg litt sær.. Det skal sies.. :p

...

Framfor å fore et "markedsføringsmonster".. Satt veldig på spissen, selvsagt.

...

Men så er jeg litt sær.. Det skal sies.. :p

Ja... Og du vurderer å kjøpe Rolex? :p

Jeg ser ikke problemet med at de setter Heuer-logoen på denne klokken. Den utgir seg ikke for å være noe annet enn det den er.

Jeg likte den. OG jeg liker Heuer-logoen bedre enn Tag-Heuer sin ;)

Uret er nydelig og lever opp til Heuer arven og ikke minst Technique Avant Garde sin. Jeg synes argumenteringen rundt den ene eller andre logoen er meningsløs.
Nå er det ikke TAG (men LVMH) som eier TAG Heuer lenger og da er det ikke så merkelig om man på jubileums modeller ønsker å fremheve arven fra Heuer.

At jeg fortsatt har to "signatur" chronoer fra TH er jeg veldig glad for!:D
Jeg elsker denne modellen til TH, designet, verket, logoen - alt!:D

Ja... Og du vurderer å kjøpe Rolex? :p

Jeg ser ikke problemet med at de setter Heuer-logoen på denne klokken. Den utgir seg ikke for å være noe annet enn det den er.

Jeg likte den. OG jeg liker Heuer-logoen bedre enn Tag-Heuer sin ;)

Enig i alt sammen.. Bortsett fra at jeg føler Tag Heuer her prøver å utgi seg for å være mer historisk enn de egentlig er.. Rolex er ærlige nok der.. :p Meeeeen, når alt kommer til alt så hadde jeg nok gitt blanke i min egen argumentasjon her.. Er virkelig ikke noe som betyr noe, som Frodo sier, er bare noe jeg rynker litt på nesen av..

Hater følesen av å være 22 år og ta i mot tips for å holde seg ung fra en 3 barnsfar! :p

:D

Fint du tar det med et smil, rousp!
Det var godt ment. Livet er kort og før du aner må du endre prioriteringer.
Dette er svært så relevant i forhold til den felles gløden vi har for ting med tvilsom nytte.

Det er bare å begynne å glede seg, folkens! Det antydes en pris mellom 350 - 400 000 kr ;)

...
Det var godt ment.
...
Tviler ikke ett sekund! Det er ikke bare gamle gubber som er erkekonservativ og inngrodd. Jeg er der jeg også og holder dem med selskap fra tid til annen. ;) Jeg kommer meg da, blir mindre konservativ med årene! :D

Det er bare å begynne å glede seg, folkens! Det antydes en pris mellom 350 - 400 000 kr ;)

Ja.. Om jeg ikke forstod at jeg var ute av målgruppen når jeg så kassen i helgull og det fantastiske urverket så forstod jeg det hvertfall nå.. Takk for at du bringer oss tilbake til jorden så hardt og brutalt, Jardar! :p

...

Ja.. Om jeg ikke forstod at jeg var ute av målgruppen når jeg så kassen i helgull og det fantastiske urverket så forstod jeg det hvertfall nå.. Takk for at du bringer oss tilbake til jorden så hardt og brutalt, Jardar! :p

Bare hyggelig :)

Innkjøp av urverk og kasse: 150 000,-
Innkjøp av verktøy: 20 000,-

Setter i gang med monteringen.

Erstatte strippede skruer: 3 000,-
Urmakerkurs: 5 000,-

Begynne på nytt, kan dette nå.

Ødelegger verktøy, "drittet funket faen ikke", erstatter verktøy: 5 000,-

Innse at en har ødelagt sentrale komponenter i escapementen, "ops, verktøyet funka vist, lese bruksanvisningen denne gangen, kanskje?": Priceless

Ny bevegelse: 100 000,-

Leie av urmaker til å montere: 10 000,-

Sum: 293 000,-

Bare å sette i gang!