Tag Heuer fra urverket.no

Medlem
3. april 2011
Endte opp med å kjøpe en Tag Heuer Carrera Caliber 16 fra urverket.no. I utgangspunktet litt skeptisk til å kjøpe på nettet, men tenkte at det burde være rimelig trygt.
Har nå fått klokka, og det er ganske så ergerlig at tidtakningen ikke fungerer helt; 30-min.-skiven fungerer i snitt annenhver gang jeg tar tiden på noe...

Bør jeg bare returnere klokka umiddelbart til Urverket.no, eller skal jeg bruke garantien (skjønner det er litt omdiskutert hvorvidt fabrikkgarantien er gyldig når man kjøper på nettet)?

Innspill mottas med takk!

Er garantikortet stemplet og datert? Er det evt. stemplet og datert i utlandet eller i Norge?

Dersom kortet ikke er stemplet og datert; returner til urverket.no

Dersom kortet er stemplet og signert i utlandet; returner til urverket.no

Dersom kortet er stemplet og signert i Norge; gå til en AD

I de to første tilfellene synes jeg urverket.no skal ta kostnadene. De norske AD´er jeg har pratet med sier at klokker kjøpt i utlandet og som skal garantirepareres ofte sendes til fabrikken for reparasjon, da norsk AD og importør ikke vil ta kostnadene for dette. Da må kunden betale frakten og forsikringen for dette. Dette bør urverket.no ta seg av. Dersom kortet ikke er stemplet og datert ville jeg ha returnert klokken til urverket.no og bedt om å få pengene tilbake.

Er litt usikker på om angrefrist funker med urverket.no, dem er svensk bedrift som leverer til Norge, ikke norsk bedrift. Men det skall gå å returnere på garantien, hört dem har urmaker som fikser men dem var basert utenfor norden hvis jeg husker riktig.
Håper det ordner seg og lykke til!!

PS. Hvorfor kjöper man klokker med urverket?, greit nok å stötte svensk ekonomi:D, men det er mye billigere gråmarkedselger i USA (men også i tyskland og england) hvis man nå absolut må kjöpe gråmarked

Jeg mener å huske at om en bedrift retter seg mot det norske marked, skal bedriften også følge norsk lov. Dvs. driver man et firma fra utlandet kun mot et norskt marked er man pålagt norske lover. Rett meg om jeg tar feil.

Ang. hvorfor man bruker urverket.no kan jo dette ha med sikkerhet å gjøre, urverket har etterhvert fått mange positive tilbakemeldinger, og de inkluderer momsen i sine priser, noe som kan være verdt de ekstra kronene selvom det er rimelig enkelt og regne seg frem til totalpris også.

Du har 14 dagers angrefrist etter forbrukerkjøpsloven.. Man trenger norsk org.nr. for å registrere et .no domene så de må følge norske lover.