tag heuer klokke

Medlem
15. mars 2011
Heisann.

Jeg er 22 år, og har altså tenkt å kjøpe min første ''ordentlige'' klokke ,som jeg har tenkt å bruke en stund.

Jeg har sett på en del tag heuer klokker, som jeg synes virker veldig fine, der jeg kunne tenkt meg å brukt rundt 10 000 på det, ( for mye/lite?)

Jeg kan veldig lite om klokker, så alt av tips /forslag tas imot :)

jeg kunne gjerne tenkt meg en klokke som på måte kan brukes til en blanding/ gjerne penbruk, men også litt sporty kanskje?

kom gjerne med forslag, hadde satt veldig stor pris på det.

eventuelt om det er andre merker som kanskje er noe jeg bør se på også , om dere har forslag til dette:)

Hvis jeg var i dine sko ville jeg spart litt lenger, titt på klokker på nett.
Etter å ha spart opp rundt 20k ville jeg dratt til AD, prøvet på en Monaco, kjøpt den.

Great success. ;)

fin den tudor:)

men jeg skulle gjerne hatt litt mer klasse over det,kanske om du skjønner

jeg har ikke noe konkret klokke jeg er ute etter:) ,men ja gir fint rundt 8000-12000 for den

Hvis jeg var i dine sko ville jeg spart litt lenger, titt på klokker på nett.
Etter å ha spart opp rundt 20k ville jeg dratt til AD, prøvet på en Monaco, kjøpt den.

Great success. ;)

ad ? kan du utdype deg:)

jeg har sett et par monaco på nettet, var en del fine av dem.

Er det stor forskjell på kvalitet? Hva mener folk om tag heuer kokker f,eks? synes dere dem er bra nok?

Det viktigste når du skal kjøpe en klokke er hva du selv synes om den, MEN!!! Jeg hvertfall blir utrolig lett påvirket av andre, så jeg endrer fort mening, derfor kan det være greit å kjøpe en klokke som flere synes er fin. Da er det lettere å selge den om du går lei.

Jeg kjøpte min første "ordentlige" klokke for litt over et år siden, la 11000 kr på bordet for en brukt Breitling. Klokken var kjempe fin, men etter å ha hengt litt rundt på tidssonen sank følelsene mine for Breitling. Da var det dumt å ha betalt 5000 kr for service når jeg kun fikk 11000 kr tilbake når jeg solgte klokken igjen.

Her finner du like mange meninger som medlemmer.
Min personlige mening on Tag er at Monaco er interessant, men der stopper det for meg.
Kanskje en Carrera.
Det blir brukt mye middelmådige urverk i en overpriset klokke. (ikke at Tag er alene om det...;))
Ellers har de jo forsøkt å lure en hel WIS-verden med å sette et modifisert japansk urverk i klokkene sine for deretter å kalle det "Swiss".
Litt om flausen her

Slikt blir det lett karantene av i min bok. Men så liker jeg godt å kjefte og klage da..:p

Ellers kan du sjekke ut dette

Tag Heuer har ikke verdens beste omdømme blandt interreserte..

Hadde jeg vært deg ville jeg sett meg om etter en brukt Omega Seamaster med sverdhender og sort skive. Slik som den under. Den koster 10-14 000 avhengig av alder og tilstand. Og den føler seg like mye hjemme på vannski som under dresskjorten. :)

277969d1271821812-new-omega-seamaster-20123-jpg

enig med rousp. den er klassisk og en keeper, selv om du senere skulle få den velkjente Rolexfeberen som herjer ;)

En Seamaster pro er definitivt hva jeg ville ha anbefalt deg :).

Forøvrig står AD for "authorized dealer" og betyr rett og slett en forhandler som er autorisert av klokkefabrikanten.

TH er et glimrende alternativ. Til tross for UJU's nedsettende og feilaktige kommentarer. Merket er gammel innovativ produsent med masse ikonisk historie. At deres nye egenprodusert verk, blant annet baserer seg på et japansk patent, har ingen betydning. Verket er etter sigende helt glimrende og mer sveitsisk enn mye annet.
For ti laken får du en glimrende Aquaracer eller Carrera. Strålende ur av høy kvalitet og masse karisma.

Lykke til!:D

Her er bilder av mine, som jeg er svært tilfreds med:

4ea501f3.jpg

cec8b97b.jpg

For meg er litt av greien med egenprodusert og inhouse at ingeniørarbeidet skal være gjort i bedriften også... Ikke kjøpt fra Seiko..

Når det er sagt så syntes jeg TH har mye interresange verk, de sitter desverre i sterkt limiterte og dyre utgaver av urene.. :(
Både Monaco og Carrera er ur jeg vil ha i samlingen min på et tidspunkt. Men da ønsker jeg at det skal stå Heuer på skiven, ikke Tag Heuer. :)

setter veldig pris på deres meninger og diverse

grunnen til at jeg har tenkt på tag heuer, er først og fremst , at det føles som den passer meg med tanke på alder/sporty klokke?

jeg har sett på en del tag heuer carrera, og må si det er en del veldig fine av dem, men de jeg ser på ligger jo fort på 20-25 k

er det noe anbefalinger hvor jeg bør kjøpe disse/besteille fra utlandet? må vell være ganske stor forskjell her i norge i forhold til utlandet?

eller tar kanskje tollen igjen på det? der det er best om jeg kjøper den når jeg er i utlandet

Det er 25% moms på all egenimport over 200,- (bortsett fra bøker og et par andre ting). Stort sett går vinninga opp i spinninga der, men enkelte ganger kan handel fra utlandet svare seg.

Jeg er selv 22. Har hatt Breitling, Omega og Longines innom samlingen så langt. TH bruker store penger på markedsføring og profilering rettet mot menn under 30. Om du velger å kjøpe markedsføringen deres er opp til deg. ;) Jeg har hittil funnet ut at TH er litt for overeksponert for min smak. De prøver litt for hardt å være stilig, moderne og kul..

Min første ordentlige klokke var en TH Link Calibre 5. Den så tøff ut, men jeg fant aldri godfølelsen og solgte med stort tap.

Skal du kjøpe TH, så gjør som de andre sier; sjekk ut Monaco og/eller Carrera. Aquaraceren ser tøff ut, men når man få en i hånden så føles den billig. Spesielt lenka IMO.

Dersom du er på jakt etter en greit priset klokke med ETA-verk, så ville jeg ha kikket litt på Tudor.

Just my five cents :)