Tag Heuer på QXL, ekte?

Medlem
30. mai 2009
Sted
Sarpsborg
Er det noen her som kan "se" om denne er ekte eller fake?
Finnes de overhode med gjenomsiktig lokk?

http://www.qxl.no/pris/klokker-smykker- ... 573445676/

573445676.jpg

Har ikke peiling nok til og uttale meg bombastisk om denne klokken, men synes den så litt "blass" ut.. Vet helt jeg. Men jeg vet at tag har andre modeller som see through. Spør han om den er fake :)

Jeg sier fake. Sekundviseren, markørene, datohullet. Ingen av dem ser riktige ut. Originalen har solide ledd i lenka, denne har folded. Kom aldri med displayback, og originalen har kun en mattpolert rotor (ingen gravering). Blant selgerens andre auksjoner ligger minst én fake Rolex.

Her er min Tag Heuer 2000:

Klokkebilder130.jpg

Ikke noe prob. Generelt synes jeg ikke det er en god ide å kjøpe klokker på QXL, det er for mye fakes og søppel der. Finn.no blir i det minste varslet av oss som bruker den regelmessig hver gang vi ser en fake, så de blir ikke liggende så lenge. QXL har ingen ingen regler mot fakes, virker det som ...

Dersom du er interessert i en slik Tag ligger det en haug på nettet. Prøv Finn, Lånekontoret eller eBay. Kan fås for et par tusenlapper, et artig lite ur.

Denne Tag'en var mitt første automatiske ur, og nok skyld i dagens galskap :mrgreen:

Anders skrev:
Ikke noe prob. Generelt synes jeg ikke det er en god ide å kjøpe klokker på QXL, det er for mye fakes og søppel der. Finn.no blir i det minste varslet av oss som bruker den regelmessig hver gang vi ser en fake, så de blir ikke liggende så lenge. QXL har ingen ingen regler mot fakes, virker det som ...

QXl har regler ang. uekte eller kopi-varer. Jeg har selv varslet flere ganger om klokker som var fake; tom. solgt som replica.
Selv finn.no har hatt klokker som selges som "replica", "kopi", osv.