TAG heuer Vs. Victorinox!!

Jeg ville kjøpt en brukt automat i stedet for en quartz. (Hva med min Speedmaster? ;)) Om du vil ha en orange skive ville jeg gått for en Seiko på nett.

Av de to synes jeg TAGen var tøffest :) Men, skal du bare ha en billig quartz beater kan du jo kjøpe Victorinoxen, og spare opp til en fin automat?

Foreløpig vil jeg ikke kjøpe flere med automatik movment!Grunnen er at jeg ikke har fått tak i en bra/rimelig Winder helt til nå og synes det er veldig irriterende å stille å winde dem hverdag , det jeg har lyst å kjøpe nå er en "high end" quartz movment som er Chrono og har oransj skive(Har flere seikoer så jeg tenkte noe nytt her)!

Men en ting jeg har funnet ut er er at man bør kjøpe det første man liker, for at jo mere "research" = jo mere dilemma :D

Men takk for forslaget og ser fram til mere ;)

Det er vel egentlig ikke noe som heter "high end quartz movement" lenger ;) Quartz er quartz nå om dagen. Men det er jo forskjell på innpakningene!

Lurt å gå med første innskytelse noen ganger ja, kjenner meg igjen. Lykke til!

Mye sansnylig at begge klokkene bruker samme urverket.

Vil du ha high end quartz må du se etter Seikos 9F verk eller Citizen A660. Bedre enn disse blir det ikke.

Jo,helt enig!Tør å påstå at Seiko er verdens beste urverk mhp pris/kvalitet. Men desverre en merke som er undervurdert :? !
Har mange Seiko og skal love deg at de blir ofte brukt :mrgreen: !
Men tenkte å prøve noe nytt nå. Har hørt mye bra om Victorinox, som er veldig rimelig urverk mhp kvaliteten og ikke minst pris.
Tror jeg går for Victorinox denne gangen for at TAG`en kan bli litt kostbar, men er fortsatt åpen for alle slags mulige forslag :idea: !
Send gjerne dine erfaringer om Victorinox om du har en. :D

igjen takk for forslaget og keep`em come :mrgreen:

Jeg har selv Tag'en og jeg er storfornøyd. Litt synd at det er et quartz ur, menmen

Marius T skrev:
Jeg har selv Tag'en og jeg er storfornøyd. Litt synd at det er et quartz ur, menmen

Synes ikke du at selve ramma er litt for liten!?
Jeg synes ihvertfall at Ø40 er på kanten, er mer fan av Ø42 og oppover til max Ø46

Anders skrev:
Det er vel egentlig ikke noe som heter "high end quartz movement" lenger ;) Quartz er quartz nå om dagen. Men det er jo forskjell på innpakningene!

Lurt å gå med første innskytelse noen ganger ja, kjenner meg igjen. Lykke til!

Dette er feil Anders! Det er stor forskjell på billige og dyre quartzverk.

De fleste quartzverkene i dag er billige og masseprodusert, men du får også highend quartz fra ETA, Seiko, Mioyta og JLC. Quartzverket til Rolex er vel heller ikke et billigverk.

For å bruke ETA som eksempel:
De billigste ETA verkene er laget i plast, støpt sammen og kan ikke repareres, mellomnivået har urverk av metall og "highend" verkene har gullbelagte plater og broer, reservdeler finnes (ETA garanterer reservedeler minst 10 år etter at urverket har gått ut av produksjon). ETA Quartzverkene som brukes i Breitling og noen andre dyre merker er termokompansert og cronometersertifisert. I min Longines DolceVita Chronograph sitter det et 23 juvelers verk som jeg vet koster 3000 kroner. Denne klokken har en nøyaktighet på + 3 sekunder i året.

Forskjellen på billige og dyre quartzverk er like stor som for billige og dyre mekaniske urverk. Det store spørsmålet er hva slags urverk som brukes og hvor mye penger man skal bruke på en quartzklokke. En dyr quartzklokke vil garantert ha et mye større verditap en en mekanisk klokke til samme pris og en quartzklokke vil aldri ha den samme sjelen som en mekanisk.

Å si at quartz er quartz er som å si at en Lada er en Mercedes.

Roham skrev:
Marius T skrev:

Synes ikke du at selve ramma er litt for liten!?
Jeg synes ihvertfall at Ø40 er på kanten, er mer fan av Ø42 og oppover til max Ø46

Jo det synes jeg. Hadde ikke skadet at den hadde vært litt større..