Tag Heuer

Medlem
10. feb. 2010
Sted
kristiansand
Lurer på hva som er grunnen til at det ikke omsettes mer Tag Heuer klokker her på forumet?
Kjøpte nettopp en helt ny Formel 1 chrono med hvit skive og lenke,utrolig fornøyd med den.
Quartz,ok men likevel:)

Liker mange av TH sine ur, men for meg blir de fort litt høyt priset i forhold til hva man får, eller hva annet man kan kjøpe.

Tror @Medici er inne på noe, pris.. Mitt første kostbare ur var faktisk en Aquaracer fra Tag Heuer..
Nå liker jeg veldig godt både Monaco og Grand Carrera, kanskje mer enn andre ur i samme prisleie, men fornuften sier nei. Synes begge de to nevnte er både penere og mer tiltalende enn f.eks en Submariner.

Men likevel har jeg en Submariner i samlingen, ingen Monaco eller Grand Carrera.

Redigert av en moderator:
Tag Heuer har aldri stått spesielt høyt i min bok heller, mest fordi jeg ikke har sett noe jeg har funnet veldig tiltalende. Uten å ha satt meg inn virker urverkene lite spennende også, utbredt bruk av ETA (som mange andre) og noe høy pris. Likevel fikk jeg inn en Carrera Twin Time her for en stund siden som jeg liker veldig godt. Renskåret og fin, ryddig tallskive med fine detaljer. Et klassisk utseende og størrelse kombinert med et sporty uttrykk. De strenge linjene og spesielt lugsene var noe av det jeg stilte meg skeptisk til utifra bilder, men nå "tar" jeg det. Nå synes jeg Carrera-lugs er noe av det peneste jeg ser. Denne trigget interessen for merket betraktelig og nå har en vintage Heuer Carrera kronograf sneket seg pent inn mot toppen av ønskelista.
Likevel synes jeg ikke jeg ser så mye tiltalende i de moderne kolleksjonene, det blir stort sett for rotete rett og slett. Det må liksom bestandig skje så mye, hva er poenget? Utover Carrera og til en viss grad Monaco har jeg heller ikke videre kjennskap til merket, sånn at det er sagt.

Har hatt en Carrera Twin Time som er en flott klokke, og har nå denne!

output_1.jpg

Monacoen er i mine øyne et ikonisk ur på linje med sub og speedy pro...

Den flammesikre hansken som jeg brukte til å holde brannfaklen er kastet. Kjør debatt! :)

Har hatt en Carrera Twin Time som er en flott klokke, og har nå denne!

output_1.jpg

Monacoen er i mine øyne et ikonisk ur på linje med sub og speedy pro...

Den flammesikre hansken som jeg brukte til å holde brannfaklen er kastet. Kjør debatt! :)

Kjenner ikke mye til tag, men begge de modellene du nevner er jo smellvakre.

Jeg synes TH har gått for langt bort fra arven sin, tror de kunne høstet mye god kritikk hvis de hadde sett litt bakover før de designet ny klokke! Er helt enig at Monaco er det flotteste som TH har produsert:)

Enig der, de trenger å ta et skritt tilbake eller ti.
De har et fantastisk bra historisk grunnlag å bygge på, men har kastet det bort på ting som minner mer om Mitsubishi med NOS og karbonpanser enn klassisk racing.

TAG Heuer har tapt seg ja. Det er få modeller i dag jeg syns er fine, og da er det helst retro-modellene deres, Monaco og visse modeller av Carrera. En vintage Heuer derimot, som en Bund/Luftforsvaret, Carrera, Monza osv, DA snakker vi!

En av de kuleste klokkene noensinne, på en av de kuleste herremennene noensinne :)

Steve_Mc_Queen_Heuer_Monaco_01.jpg

Liker TH godt, synes de har flere spennende og fine modeller. Har selv en Aquracer caliber 16 med hvit skive, en kamelon klokke som med skinnrem funker fint på kontoret med skjorte og på lenke er med på stranda og syden ferie. Denne ble valgt forran Omega semaster når den ble kjøpt. En klokke som kan brukes til alt. i ettertid kjøpte jeg også en Omega semaster chrono som også er en fin klokke, nå har jeg bare en av de igjen og det er Tagen. Til jr på tolv har jeg kjøpt en brukt 2000 serie quartz, han er kjempefornøyd.

Tror TH har havnet der at mange har sterke menninger mot merket uten og ha erfaring selv. Her på tidssonen er det en saueflok som følger samme oppskriften, og der har TH desverre havnet i unøde. Er ikke til å stikke under en stol at det var en periode TH vinglet litt designmessig, men nå er de på vei tilbake tror jeg.

Så hvis "saueflokken" demper sin uvilje mot merket, tror jeg det etthvert vil dukke opp flere og flere her inne som kan fortelle solskinnhistorier om sin Tag. I mellom tiden kan de som våger plukke opp godbiter til niceprice på bruktmarkedet og virkelig få den value for money som noen mener TH mangler...

TAG var veldig uheldige med lanseringen av 1887 og hele håndteringen av den saken. Er nok dessverre et eksempel på når markedsføringsavdelingen får litt for mye makt.

Vil oppfordre alle som er skeptiske til å lese seg litt opp på TAG og hvordan utviklingen deres har vært de siste årene (den er imponerende – med sterk satsning på manufaktur).

Stikk til nærmeste forhandler og sammenlign gjerne finish og spesifikasjoner mot konkurrentene. Snakk med urmakerne for en faglig vurdering.

IMHO får TAG urettferdig mye pepper her inne :)

Enig i mye av det som er sagt over, men samtidig har TH mye spennende på gang med krinografene sine! Se egen tråd om disse. Synd de er så dyre at de er i praksis utilgjengelige :eek:

For meg er det blitt et "moteur" i øvre prisklasse. En Louis Vuitton-klokke... :)

Er ikke uenig. Men heller ikke enig.

100 % uenig. Hører gjerne hvor ideen om TAG Heuer som et "moteur" kommer fra. For meg er det litt som å høre noen si at 2+2 er 5 ;)

Det er naturligvis ikke helt korrekt å sette likhetsstrek mellom dagens TAG Heuer og gamle Heuer, men TH er jo langt i fra alene om å ha hatt en historie preget av ups and downs og eierskifter. Autavia, Monaco, Carrera, Monza++

Om vi ser på den store nyheten fra årets Baselworld er det vel ikke akkurat så mye som skriker "moteur" her? ;)
Introducing the Best (Looking) TAG Heuer Carrera Ever « On The Dash

100 % uenig. Hører gjerne hvor ideen om TAG Heuer som et "moteur" kommer fra. For meg er det litt som å høre noen si at 2+2 er 5 ;)

Det er naturligvis ikke helt korrekt å sette likhetsstrek mellom dagens TAG Heuer og gamle Heuer, men TH er jo langt i fra alene om å ha hatt en historie preget av ups and downs og eierskifter. Autavia, Monaco, Carrera, Monza++

Om vi ser på den store nyheten fra årets Baselworld er det vel ikke akkurat så mye som skriker "moteur" her? ;)
Introducing the Best (Looking) TAG Heuer Carrera Ever « On The Dash

I min bransje forerer det av TH. Og de er kjøpt utelukkende på grunn av mote. Og desverre er det det vi daglig møter - som gir oss de synene vi har på ting.... :cool:

I min bransje forerer det av TH. Og de er kjøpt utelukkende på grunn av mote. Og desverre er det det vi daglig møter - som gir oss de synene vi har på ting.... :cool:

Hvordan påvirkes ditt syn på rolex ved 95% de som bruker det merket har kjøpte det kun pga status og "mote", gjør det rolex til et motemerke? Samme kan vel sies om omega og fleste andre merker som er allment tilgjengelige.

Selv om det finnes en liten marginal gruppe urentusiater ser vel de aller fleste som bruker mer en 1000kr på klokke på den som en form for smykke.

Hva er det da som avgjør hva som er moteur og ikke? Hva avgjør hva som er overpriset eller gir value for money?

Spennende debatt hvor jeg ikke har svaret.....