Tanker og erfaringer med Longines!

Andreaskh

UTESTENGT
Medlem
6. juli 2013
Sted
Oslo, Nordstrand
Tanker og erfaringer med Longines!
Hei!

Jeg vurderes kjøpt en brukt Longines Conquest L2.743.4.56.6 41mm, kjøpt i mai 2012. Har fått prutet meg ned til 7500, og jeg ser denne ligger på drøye 17000 på urverket. Mitt spørsmål er hva dere tenker om dette merket generelt, mtp kvalitet, nøyaktighet og gjenssalgsverdi.

Alle innspill tas med stor takk

Mvh

Andreaskh

Den som søker, den finner ;) http://www.tidssonen.no/forum/klokkediskusjon-7/longines-9022/

Min oppfatning av merket er at det er god value for pengene, men når det er sagt nærmer man seg et prisnivå som plutselig åpner for mye snadder som i mine øyne blir mye mer aktuelt. Kjøper heller en brukt PO til 13-14K enn en ny Longines i samme prisleie. Det er vel litt av hele klokkehobbyen, man begynner å se på de merkene for det budsjettet man har satt seg i hodet, plutselig ser man på neste prisnivå og budsjettet er doblet over natten.

Hvis du liker klokken og kan få den til en god pris er det vel bare å kjøre på?;)
Mesteparten av tapet er jo allerede tatt her. Ved nykjøp må man nok regne med å gå på en smell hvis man selger igjen.
Har aldri lest noe sted at det skorter på kvalitet.
De få jeg har tuklet med ser ut til å ha god kvalitet på både kasse og lenke.
Urverkene skal visstnok være av god kvalitet, og her får du jo et column wheel chronograph verk til en billig penge.

Hvis du liker klokken og kan få den til en god pris er det vel bare å kjøre på?;)
Mesteparten av tapet er jo allerede tatt her. Ved nykjøp må man nok regne med å gå på en smell hvis man selger igjen.
Har aldri lest noe sted at det skorter på kvalitet.
De få jeg har tuklet med ser ut til å ha god kvalitet på både kasse og lenke.
Urverkene skal visstnok være av god kvalitet, og her får du jo et column wheel chronograph verk til en billig penge.

Høres bra ut! Men hva er column wheel chronograph?

Hydro Conquest L3.642.4

Jeg har en Hydro Conquest, og er veldig fornøyd. Det er diver utgaven av conquesten. Historien bak Longines er også litt ålreit:)

Flotte klokker!

Er veldig glad i min selv om den ikke brukes så mye!

IMG_5715.jpg

Liker også Longines svært godt, de har noen veldig flotte heritage modeller.
Longines er vel generelt regnet som mye klokke for pengene.

Sportsmodellene er kansje de jeg liker minst av portefølgen til Longines, spesielt etter jeg oppdaget alt de andre flotte de lager.

Longines er my klokke for pengene fordi longines er i Swatch-group... Ikke fordi dem tar mindre andel på benefit.
Det betyr at Longines lever fullstendig under den 60% lov.
Er ikke noen "party-pooper" men mann må slutte å bli naivt og vel godkjenne at disse merker fra Swatch-Group som er "billig" har mye som er ikke Sveitsisk.
Derfor mann taper mye veldig rask...

Dette må da være en grei pris. Brorparten av tapet på denne er tatt, så liker du klokken er det bare å trå til. Jeg liker den veldig godt - om det skulle være av betydning ;)

Longines har en flott historie og en del klassiske modeller som Flagship er virkelig flotte. Men, IMO, ganske overpriset. Finnish og kvalitetsfølelse ligger godt over Tissot og Certina, men merkelig nok lik - eller dårligere - enn Hamilton. Siden Hamilton er langt billigere ville jeg derfor valgt en klokke derfra.

Ble kjøp - hvordan laster jeg opp bilder

Heisann, takk for alle tilbakemeldinger. Ble visst kjøp, og nå vil jeg gjerne lage en tråd i unboxforumet! Men jeg er litt lat og skjønner heller ikke hvordan bildene skal bli vist i forumet.