For en tid tilbake solgte jeg en klokke som kjøper ikke var fornøyd med, da den gikk for fort. Den hadde service i 2013, men dette har jeg desverre ikke kvittering på, bare min egen samvittighet.
Kjøper tar denne til urmaker, og får beskjed om å reklamere på service. Jeg, i min naivitet, trodde at denne var åpnet, og at den så ut som et helvete inni.
Det kom senere frem at den ikke var åpent, mne urmaker anbefalte reklamasjon fordi han ikke hadde verktøy for å åpnet klokka, hvorpå kjøper ber om hjelp fra meg til å løse problemet.
Jeg refunderer pengene, og får klokka tilbake.
Kjøper har i mellomtiden sydd med hvit tråd på hver ende av en tykk skinnreim, uten å opplyse om dette før retur. Reima er blitt perforert, og i mine øyne, ikke særlig pen etter dette.
Kjøper mente dette var helt nødvendig da skinnet på undersiden hadde løsnet.
Er det ikke da på sin plass at kjøper er med å betaler for en ny reim, hvis det er å oppdrive?
Kjøper var veldig på med å klage over for sen levering (brukt feil postsending), flink til å klage på at den gikk for fort, flink til å mase på å få pengene refundert, men ikke veldig flink til å opplyse om at klokka hadde blitt "moddet".
Hva sier medlemene her?
Mvh.
Kjøper tar denne til urmaker, og får beskjed om å reklamere på service. Jeg, i min naivitet, trodde at denne var åpnet, og at den så ut som et helvete inni.
Det kom senere frem at den ikke var åpent, mne urmaker anbefalte reklamasjon fordi han ikke hadde verktøy for å åpnet klokka, hvorpå kjøper ber om hjelp fra meg til å løse problemet.
Jeg refunderer pengene, og får klokka tilbake.
Kjøper har i mellomtiden sydd med hvit tråd på hver ende av en tykk skinnreim, uten å opplyse om dette før retur. Reima er blitt perforert, og i mine øyne, ikke særlig pen etter dette.
Kjøper mente dette var helt nødvendig da skinnet på undersiden hadde løsnet.
Er det ikke da på sin plass at kjøper er med å betaler for en ny reim, hvis det er å oppdrive?
Kjøper var veldig på med å klage over for sen levering (brukt feil postsending), flink til å klage på at den gikk for fort, flink til å mase på å få pengene refundert, men ikke veldig flink til å opplyse om at klokka hadde blitt "moddet".
Hva sier medlemene her?
Mvh.
Redigert: