Team-building som faktisk funker? -Forslag

Medlem
26. jan. 2012
Sted
Kolbotn
Vi er midt i beste gruppeaktivitet-sesong på jobb (haug med 20 ingeniører, hvorav en er jente og fem indere.)

Forslag på team-building aktiviteter har gått (og blitt gjennomført) i Curling (helt OK), banekjøring med bil på Rudskogen (meget bra), bygge papirslott med 100 ark og litt tape (sånn passe).

Noen som har positive team-bulding erfaringer på aktivitet som faktisk bygger litt team?
(Sende hele gjengen opp i nordmarka med kun en Rolex Exp I og fyrstikk som hjelp kommer opp som tanke)

Seiling.

Pm meg for nummer til en veldig flink instruktør/organisator av slike event.

Feks 3 båter. 7 i hver båt. Lære å seile halve delen, regatta mot hverandre etterpå.

Seiling.

Pm meg for nummer til en veldig flink instruktør/organisator av slike event.

Feks 3 båter. 7 i hver båt. Lære å seile halve delen, regatta mot hverandre etterpå.

PM it is, nå sitter jeg ikke på budsjett her så har bare å komme med forslag.
Men seiling er jo alltid i vinden :)

Random Hero skrev:
Reball ville jeg ihvertfall styrt unna For det svir! Men paintball ute er gøy
Reball it is, mycket bra. Greit å få anledning å gi igjen for køsnikingen i kaffebaren og andre grove lovbrudd i landskapet

Lite innspill fra sidelinjen her, du sa en jente? Hmmm, er mulig ikke det nødvendigvis er helt toppers der i og med resterende er menn. :p Bare en tanke, er hun som meg stiller det seg anderledes (har drevet med konkurranse skyting) ;)

Sent from my LT15i using Tapatalk 2

Lite innspill fra sidelinjen her, du sa en jente? Hmmm, er mulig ikke det nødvendigvis er helt toppers der i og med resterende er menn. :p Bare en tanke, er hun som meg stiller det seg anderledes (har drevet med konkurranse skyting) ;)

Sent from my LT15i using Tapatalk 2

Hun har bein nok i nesa hu' - er mer redd henne enn et par av ingenjør'an :)
Men godt du passer på Rambutan.

Nei jeg har ingen forslag til Teambuildingsaktiviteter som funker av den enkle grunn at de funker ikke.

Teambuilding var en gang i tiden en grei måte å få skattefradrag for gøy og morro, men det var da ingen som trodde at man skulle jobbe bedre sammen som en følge av dette. Det er noe som er kommet til underveis. Synes du sjefen en en drittsekk og hansen er udugelig så er kjangsene tilstedet for at du er av samme oppfatning en uke etter at du har drevet med Curling, banekjøring med bil på Rudskogen, bygge papirslott med 100 ark og litt tape, paintball, Seiling. Din evne til å løse oppgaver i Team må også sies og være den samme.

Nå er ikke dette ensbetydene med at jeg ikke synes det er en god ide og bruke penger på, det hender det jeg gjør. Men jeg ville latt forventningene til effekt være og heller sett på hva som var gøy, hva hadde vært kult å gjøre sammen. Da står du plutselig litt friere.

-Helikopterflyving er gøy og koster ikke all verdens.
-Regatta er nevnt, og er også utrolig gøy. Matchracing me oslo match f.eks.

Bra innlegg eski, jeg ventet i grunn på at noen skulle komme med den vinklingen der. Har med hell deltatt på en slik seilerevent, for øvrig (uten at jeg kan huske at det gjorde noe videre med lagånden i gruppa).