Photobucket er nede, så alle mine brilliante wristshots får bli lagt til senere...
UR
Tempest Forged Carbon
SPESIFIKASJONER
Verk: Miyota 9015 automatisk urverk (og så over til engelsk, 24 jewel, shock-absorbed balance shaft, beating at 28,800bph, hacking seconds, manual wind
Kassediameter: 43mm uten krone (bærer om lag som en 40-41mm pga. kasseformen og lengden)
Kassetykkelse: 14.7mm (til toppen av det SVÆRT buede safirglasset)
Avstand mellom lugs: 22mm
Avstand lug til lug (lengde): 47.5 mm
Vanntetthet: 200m/660 fot
Kasse i støpt karbon, urverket står i en sort PVD stålkasse (som en kan se fra baksiden)
Superluminova BGW9 (blå) på time- og minuttviser og timemarkører (samt litt lume på Tempestlogoen)
(Svært) buet safirglass med antirefleksbelegg på undersiden
ALDER OG HISTORIKK
Kjøpt ny hos produsenten av meg via Kickstarter, mottatt i juni 2015 (sertifikat er datert 24. mai 2015).
TEKNISK TILSTAND
- Uret går etter mine noe upresise målinger 0 til +6 sekunder per døgn (delvis liggende med skiven opp, delvis med kronen opp)
- Uret har (mer enn) full gangreserve, målt til 47 timer (nominelt 42 timer)
- Kronen er fast og presis (det er forøvrig en skrukrone)
- Uret starter (relativ) raskt ved trekking
KOSMETISK TILSTAND
Kasse i støpt karbon er 100% motstandsdyktig mot hairlines. Uret fremstår som fabrikknytt, med unntak av noen støvkorn her og der.
BÆREREDSKAPER OG ANNET
Original ubrukt skinnrem med "carbon"/"seilduk" kunststoff på oversiden. Tilsvarende original skinnrem med oransje kontrastsøm følger også med. En lett brukt oransje perlon og en ubrukt antrasitt perlon (begge justerbare), samt ubrukte oransj og sort gummirem av OK kvalitet følger også med som en bonus.
BOKS OG PAPIRER
2-års "world wide" garanti gjeldende fra 24. mai 2015 fra produsent medfølger. Merverdiavgift ble betalt, kvittering foreligger ikke. Om kjøper ønsker det, kan jeg imidlertid skriftlig bekrefte av MVA er betalt.
Et reiseetui fulgte med uret, og følger naturligvis også med i denne handelen.
FORHOLD JEG VIL FREMHEVE
- Les denne anmeldelsen fra W&W
- Les deretter denne anmeldelsen ABTW
- Sjekk gjerne denne tråden jeg opprettet
- Støpt karbonkasse - visstnok samme (og markedets beste) produksjonsprosess som AP bruker til sine karbonkasser
- Skive med høy 3D-faktor; BWG9belegg på tykkelse med fluortabletter og timemarkører som ligger delvis inne i rehaut
- En lume som får Seiko til å løpe gråtende til mamma
- Latterlig presist og veletablert urverk
- Fem ekstra remmer
Nypris er 925 USD pluss frakt og MVA med ekstra rem med kontrastsøm. Jeg ønsker 6.900 pluss eventuell frakt (Norgespakke). TS-standard mht. oppgjør, dvs. forskuddsbetaling.
Uret og selgeren befinner seg forøvrig på Sola utenfor Stavanger.
REFERANSER
Jeg har kun Good Guy-referanser og denne handelen kommer ikke til å endre på det. Se denne listen for tidligere handler og referansepersoner.
MINE BILDER (alle bilder i annonsen er forøvrig mine av mitt ur, bortsett fra lumeshot nummer 2 og det øverste, som jeg har lånt på WWW)
Redigert: