I forrig test hadde klokken ligget stille en god stund, så urverket var ikke ideelt trekt opp. Derfor har jeg etter oppfordring her inne, gjort samme testen en gang til. Nå har jeg brukt klokken fra mandag til lørdag, det burde derfor være mer enn nok opptrekt. Så får vi se om det fortsetter å gå etter den har blitt fryst ned, og ikke minst om den fortsatt fungerer etter jeg har kokt den opp(igjen).
Klokken var altså rundt 6 på lørdag, når prosjektet startet.
Denne gangen lot jeg toppen av klokken være fri for vann, så det var lettere å se om den fortsatt gikk.
Begynner å bli vant med å ligge her.
Det første jeg tenkte på når jeg kom hjem fra byen, var å sjekke om klokken fortsatt gikk. Og det gjorde den utrolig nok.
Så var det på tide å stå opp og sjekke om klokken fortsatt gikk.
Argh! Her hadde den stoppet opp ca en time etter jeg sjekket den sist. Klokken var som sagt brukt hele uken, så gangreserven skulle holdt den i gang en del timer til. Prøvde å rise på "isklumpen" for å se om det kunne hjelpe, men akk nei.
Konklusjonen blir derfor at Seiko OM holder tiden ganske nøyaktig i rundt 10 timer, fra den blir lagt i fryseren.
Vet ikke hvor nyttig denne informasjonen er, men i hvert fall en artig ting å teste
Godt fryst ned var den i hvert fall.
Vannet koker, og klokken er klar for et bad.
Etter noen minutter var det på tide å ta den opp igjen, og sjekke om den fortsatt fungerer.
Selvfølgelig fungerer den, er jo tross alt en OM.
Klokken fungerer fortsatt, og vil bli brukt på jobb igjen i morgen