Testet Panerai med baretter/spring bars

MrMstone

Støttemedlem
Medlem
30. juni 2013
Sted
Asker
Bare litt kjapp info til de som er nysgjerrige. Det har vært skrevet litt negativt (les: skuffelse?) om at enkelte nye Panerai modeller (feks 632) benytter baretter som remfeste, og at dette da gjør det vanskeligere og mer tidkrevende å bytte rem. Det er også enkelte som begrunner årsaken til dette med at Panerai skal spare penger. Jeg er ikke helt sikker på dette, da også feks dyre modeller (over 100K) av feks Radiomir 1940 også nå benytter baretter.

Uansett - det tar ikke mye lengre tid å bytte rem med dette systemet enn det gjør med andre løsninger fra Panerai. Det er lug holes på siden for kjapt å fjerne barettene, og et elegant spor ned til hullet på innsiden når man skal sette dem på igjen. Riktig verktøy, og jobben er gjort på null komma niks. I tillegg er barettene utformet som "metall-rørene" (vet ikke hva det heter) som man normalt har i remmer til Panerai.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Redigert:
Det er vel ikke snakk om enkelthet som gjør noen er skeptiske til både baretter og til snap-bakklok.
Dette dreier seg jo om følelser og hva den enkelte mener at er det karakteristiske for merket.

For meg, så skal ikke en Panerai ha hverken baretter, snap-bakklok, være i et annet materiale enn stål eller være mindre enn 47mm.

At andre har helt andre preferanser er åpenbart - hvorfor skulle ellers Panerai ha "100vis" av ulike modeller å velge mellom?

Det er vel ikke snakk om enkelthet som gjør noen er skeptiske til både baretter og til snap-bakklok.
Dette dreier seg jo om følelser og hva den enkelte mener at er det karakteristiske for merket.

For meg, så skal ikke en Panerai ha hverken baretter, snap-bakklok, være i et annet materiale enn stål eller være mindre enn 47mm.

At andre har helt andre preferanser er åpenbart - hvorfor skulle ellers Panerai ha "100vis" av ulike modeller å velge mellom?

Din skyld at jeg måtte skaffe en 47mm i dag...

• Liker
Reaksjoner: Preacher og Gin