The Battle Of The Jumbos – AP RO 15202ST vs IWC Inge SL1832

Medlem
28. juni 2010
Sted
Østlandet
Watch designer Genta designed a number of watches that turned into icons. Best example is the first stainless steel luxury watch he designed in 1972, the Royal Oak for Audemars Piguet. Later on, he repeated this with his Nautilus for Patek Philippe and the Ingenieur for IWC. All these watches are being referred to as ‘Jumbo’, as they were considered to be HUGE then. Today, we seem to be laughing at 39/40mm diameter watches. One of the readers of Fratellowatches, Martijn, has two of Genta’s cult watches and sent me some photographs. Bra artikkler og mye eye- candy på denne siden ;)

http://www.fratellowatches.com/

Jeg digger this vs. that tråder.

Det har alltid en tendens til å bli en vennlig opphetet diskusjon.:)

Flotte klokker med manufactureverk i begge to.

Begge disse klokkene er jo klassikere.
AP har kanskje forblitt mest tro mot det orginale designet. (hvis vi ser bort i fra de mest vulgære ROO-modellene)
Ing'en har jo gjennomgått endel "ansiktsløftninger" gjennom årene. Til IWC's forsvar kan det jo sies at de alltid holder seg i tiden designmessig.
Jeg synes forrige modell av Ing'en var den fineste, men den var kanskje klumpete på armen...? Den nye sitter vel kanskje litt bedre? Større har den også blitt. Uten at det er noen annen grunn for det enn at dagens over-size trend tilsier det.

Jeg er stor fan av IWC, men her hadde mitt valg blitt AP RO.:D

Må si meg enig der, AP RO er for meg en klasse over IWCen..

Ikke faglig begrunnet, IWC tiltaler meg rett og slett ikke.. Bortsett fra at urverkene deres er fantastisk flotte..!