The Clock

Medlem
21. mars 2013
Sted
Oslo
Var i Paris nylig, og jeg og kona (fremdeles rart å si/skrive det der) gikk rundt på Pompidou senteret da jeg fikk øye på en utstilling som het "The Clock". Hva i alle dager er dette tenkte jeg og kona himlet med øyenene. Selvsagt må vi se hva dette var for noe. Det viste seg å være en film. En litt rart film. Ikke OM klokker med MED klokker. The Clock varer i 24 timer og er satt sammen av filmklipp (fra spillefilmer) der klokken vises i en eller annen sammenheng (eller dialog som omhandler tid). Det litt rare er at filmen er i "real time". For eksempel: Et klipp viser at klokken er 10:20:50 og varer i 10 sekunder, da viser klokken i neste klipp 10:21:00. Litt vanskelig å forklare, men håper dere forstår. Synes dette i grunn var et veldig rart og pretensiøst konsept, men samtidig veldig kult. Ikke mist utrolig imponerende! Vi ble ikke så veldig lenge på "utstillingen", men jeg ble såpass nysgjerrig at jeg vurderer å gå til anskaffelse av denne filmen hvis mulig. Er jo episk klokkespotting.

Litt mer om filmen:
Is Christian Marclay's "The Clock" Worth the Time? : The New Yorker
Christian Marclay's The Clock: a masterpiece of our times | Film | theguardian.com
The Clock (2010 film) - Wikipedia, the free encyclopedia

Andre som har sett hele eller deler av denne? Det høres jo i utgangspunktet ubegripelig kjedelig ut, men det var veldig fascinerende.

Redigert: