The missing link

Medlem
8. mars 2014
Sted
Oslo
Jeg skulle ønske alle klokkene kom i pose vevet av vesuviansk silke vevet i fullmånelys av alver fra Jupiter, at boksen var av det edleste gull, smidd av dverger med doktorgrad i smifag fra Universitetet i Moria, osv. Men på allernådigst familiefarbudsjett blir det ikke noe slikt.

Likevel er jeg er nå svært fornøyd med handelen hos Urmakern i Torggata. Var innom forrige uke for å kikke litt i en kaffepause på jobb, og falt pladask. Etter en liten tenkepause dro jeg tilbake på lørdag.
14904555558_b3315acc39_b.jpg

15090733392_e46f681b26_b.jpg

15088073361_39be0a4c88_o.jpg

Jeg bare simpelthen elsker Longines fra et estetikkperspektiv. Tror ikke de har en klokke jeg ikke liker. Og akkurat denne har for meg den helt perfekte sporty/classic-balansen som jeg lette etter denne gangen. Den klokken som har manglet i samlingen, uten å koste skjorta.
15068088726_b8560b83f2_b.jpg

15088076391_3aef29c21a_o.jpg

Grå skive, ikke monstrøs størrelse (41mm diameter kasse), krono uten den ofte tilhørende tachymeterskalaen, kolonnehjul fra merket som fant det opp. Ikke et urverk som tar pusten fra en, men virker stødig og godt. Godt nok for meg i alle fall.

Mye bra her, kan brukes når som helst, unntatt til dykking og bryllup, men det skjer jo ikke så ofte.. :p
14904568437_62e0a75369_o.jpg

14904558558_ac3d027546_o.jpg

14904571687_146bf6950c_o.jpg

Takk for meg. Nå blir det lenge til neste unboxing, håper jeg... Hvis ikke må jeg begynne å selge noe, og det har jeg ikke lyst til... :p

Gratulerer! Longines har mange flotte modeller, og vurderer sterkt en selv som "julegave" (til meg selv da... :rolleyes: )

Takk takk alle sammen. Jeg angrer fortsatt ikke, hehe. Har vært litt av og på i to dager nå, og i morgen blir første hele dag med deskdiving. Får en del kommentarer på klokkebruken min, men denne burde være anonym nok til å gå relativt upåaktet hen. Fint å ha noe som hvisker stille når en del av det andre roper og skråler.

Inntrykket så langt er godt. Hadde foretrukket at de hadde droppet lume - når det er så sparsommelig brukt kan man likesågodt ikke ha noe. Og så knirker lenka bittelitt. Tror nok jeg setter denne over på lærrem. Noen som har tips til en rem som kunne vært fin på? (19mm lug width er litt bummer siden jeg har remmer i 18 og 20mm liggende.) Kanskje noe spenstig Nato kunne vært fint til sommeren igjen..?

Forresten så må jeg si at Longines syns jeg får for lite oppmerksomhet. Kanskje ikke verdens mest spennende urverk, Swatch som de er, men god historie, utrolig mye flott og ofte egenartet design og bra priser. Dagens reklame. :)

Redigert:
Gratulerer med flott Longines. Jeg har også sansen for deres historie og mange tidligere spennende urverk. Nå om dagen tror jeg de holder seg litt i skyggen for storebror i Swatch konsernet, Omega (og Breguet).