Tid for nytt ur.

N

Ndure

Guest
Har begynt å titte på mitt neste kjøp som mest sannsynlig kommer på nyåret. Kanskje så fort som på bursdagen min (01.01). Har funnet ut at jeg liker best dress ur. Min favoritt til nå er Hamilton Jazzmaster Slim Black & Gold. 43 mm blir nok alt for stort. Har hørt at den finnes helt ned i 40 mm, noe som hadde vært helt topp. Noen som vet hvor jeg kan få tak i den i 40 mm?

P138-Hamilton.jpg

Vis noen har tips til andre dress ur gjerne gull-farget, mottas det med stor takk. 12 000 er nok det meste jeg kan strekke meg til.

Flott den da :)

Det finnes jo en del vintage Omega i helgull til rundt og under den prisen du ser for deg :)

Jeg synes den er utrolig flott.
Du finner de på bukta til særdeles hyggelige priser!:D

Edit: jeg synes de alternativene som kommer susende er glimrende.
Men din opprinnelige plan liker jeg godt. Hamilton er strålende ur. Og modellen du har valgt er klassisk og vakker. "When you got a plan, stick to it!"

Hadde ikke tenkt vintage egentlig denne gangen. Omegaen i 18kt er definitivt noe som frister. Avstanden ødelegger nok uansett. Som 16 åring har jeg ikke anledning til å ta en tur til østlandet. :-|

Han sender nok sikkert!
Den IWC Yachtcluben er jo bare creme!

Ellers ville jeg forøvrig med 12k i hånden sett meg om etter en datejust

Ellers ville jeg forøvrig med 12k i hånden sett meg om etter en datejust[/QUOTE]

+1

Han sender nok sikkert!
Den IWC Yachtcluben er jo bare creme!

Ellers ville jeg forøvrig med 12k i hånden sett meg om etter en datejust

Ved så store verdier vil jeg ha face to face handel. Ikke for de jeg ikke stoler påselgeren, men fordi jeg vil se på uret først.

Jazzmaster slim er flotte klokker, men det finnes nok desverre ikke en rose gold variant i annet enn 43mm. Synd - for f.eks en 38mm utgave hadde vært et fenomenalt dress ur.

Men ikke fortvil, hva med Viewmatic? Den er litt tykkere og har sekundviser og en litt annerledes skive. Personlig liker jeg denne bedre en Slim....
Denne finnes i en 37mm Rose Gold med referansenr H32445585. Meget lekkert spør du meg.

H32445585-02.jpg

h32445585m.jpg

http://www.authenticwatches.com/hamilton-jazzmaster-viewmatic-h32445585.html

Den var superlekker! Takk! :D
Vet du om den er veldig tykk? Den ser litt mer robust ut.......
Er siden du linket til trygg å handel fra, btw?

Den var superlekker! Takk! :D
Vet du om den er veldig tykk? Den ser litt mer robust ut.......
Er siden du linket til trygg å handel fra, btw?

Den er 11mm tykk, så noen tjukkas er den ikke nei :)
Nå har jeg ikke handlet fra AuthenticWatches selv, så det kan jeg desverre ikke uttale meg om. Skulle tro at de er helt ok (google) Har shoppet på ebay , men et kjapt søk på refnr gav ingen treff p.t i alle fall.

Ok. Jeg får søke litt å se om det er andre også som selger. Jeg har forsatt noen kroner å spare før jeg har penger nok, men jeg har soleklart en ny favoritt! :cool:

Etter å ha søkt litt i forumet så fant jeg denne:

634014152553374772.jpg

Det er jo også en lekker bisk vis enn vil ha gullfarget. Noen som har den eller har prøvd den på armen? :p

Det er jo også en lekker bisk vis enn vil ha gullfarget. Noen som har den eller har prøvd den på armen? :p

Jepp, prøvde den på Thune på Majorstuen her en dag. De hadde den i stål, gullfarget med hvit skive og gullfarget med svart skive.

Synes uret har mange kvaliteter, men det var ikke noe for meg. Diameteren er vel 40mm, bra størrelse for et moderne ur. Kassen er tykk som på et sportsur, med god finish. Display back med innsyn til et pent nok ETA 2836-2.

Skiven, visere og glass var det som ikke stemte helt hos meg. Glasset kunne ha godt av et AR-belegg, og skive/visere kunne vært enda litt mer forseggjort. Fra bildene hadde jeg inntrykk av at dette var et ur som så langt mer eksklusivt enn prislappen skulle tilsi, men da jeg fikk det på hånden måtte jeg dessverre innse at uret bare er litt lekrere enn forventet for prisklassen. Logoen er dog skikkelig tøff :)

Jeg synes uret bør prøves, det er absolutt ikke sikkert at alle vil komme til samme konklusjon som meg.

Forøvrig syntes jeg gullfarget kasse med hvit skive var tøffest :D

Mitt første inntrykk da jeg så bilde av klokken var utseende i forhold til pris. Så det er nok stor sjanse for at jeg blir skuffet. Får se om jeg gidder å ta turen ned for å se på det.

Hvilke merker bør jeg sjekke ut i dressur kategorien. Har sjekket opp omtrent alt fra Longines. Hvilke andre merker?

Takk.
Er det noen som har tips til hvor jeg kan få kjøpt Hamilton Jazzmaster Viewmatic gullbelagt og med svart skive? En trygg forhandler som dere har gode erfaringer med. ;)

Kan også være interessert i den med hvit skive.