Tidenes Rolex-sitat??

Medlem
12. feb. 2013
Sted
Nærsnes
Ettersom jeg helt nylig har solgt GMTen min, og er på desperat klokkejakt, tok jeg turen innom Bjerke i Prinsensgt.
Pratet med en meget hyggelig og service-minded dame.

Som noen kanskje har fått med seg, så er jeg på jakt etter en Hulk.
Damen kunne informere om at denne hadde de ikke på lager, men jeg kunne få prøve en standard Sub for å kjenne på følelsen.
Jeg fortalte at jeg har hatt en del av disse på armen, men jeg kunne vel prøve en Sub på armen igjen.

Nå kommer jeg til poenget. Mens jeg sitter med Suben på håndleddet uttaler damen;
"...og nå har disse kommet med sånn forstørrelse på datoen også. Det hadde de ikke før."

Vet ikke helt hvilken produktopplæring de holder på med hos Bjerke, og jeg er laaaaangt fra noen Rolex-expert.
Men jeg svarte høflig tilbake at jeg trodde cyclopsen har vært på Submarineren en stund.... :p

Vil legge til at damen var meget hyggelig og gjorde ellers en veldig god jobb, så alt-i-alt var besøket en positiv opplevelse :)

Hun må ha misforstått? Tidligere modeller har forstørret dato, mens ny modell også kjøpes av enkelte for fremskaffelse av annen forstørrelse i tillegg til dato?

Hun må ha misforstått? Tidligere modeller har forstørret dato, mens ny modell også kjøpes av enkelte for fremskaffelse av annen forstørrelse i tillegg til dato?

Dette var ikke lettfordøyelig språk, så tok det en runde Google Translate - jeg som er så jævla stiv i engelsk. Men det hjalp ikke mye, gitt.

She must have misunderstood? Previous models have magnified date, while the new model also bought some for the provision of different magnification beyond the date?

Tror denne er veldig mye enklere å forstå hvis man har en "dirty mind" Hehehe, men OT. Er jo litt rart å komme med en sånn uttalelse, man vet liksom ikke helt hva man skal si heller. Er ikke lenge siden jeg ble "overbevist" om at Longines Legend Diver hadde et selvprodusert in-house urverk. Prøvde å hinte til at de brukte ETA, men neida dette var Longines fra bunn av!! Da sier man høffelig takk og går. Dette var hos en gammel urmakermester faktisk.

Helt enig i at dette er litt håpløst. Men som min kjære har sagt ved flere annledninger "du og de klokke-nerdevennene dine må være værdens kjipeste kunder ...) Og hun har jo et poeng iom vi stort sett besitter MYE mer kunnskap om produktene de sitter på, enn dem selv, og vel en del av oss som ikke skyr tanken på å korrigere når noe er feil.

Men akkurat derfor (fordi enkelte kunder kan MYE om varene) samt at det ikke er ting til småpenger de selger, forstår jeg ikke at de ikke kvalitetssikrer basiskunnskap hos ansatte. Jeg kjøper feks ikke bil av en som på død og liv mener at en Dieselbil egentlig er en Bensinbil (litt overdrevet ;) )

Redigert:
Deler meningen til @Nessuno79 her. Derfor ble jeg positivt overrasket over hvor bra Roll Hansen i Drammen omstillte seg med en gang de skjønte at jeg ikke skulle bytte batt. på klokka ;) De prøvde ikke lære bort eller bombadere meg med masse teknisk, istede ble det en samtale mellom 3 med felles interesse. Bladde gladelig i bøker får å finne svar på alt jeg lurte på, og spurte også meg om mine erfaringer. Kom til og med med et par morsomme historier om hvor mye rart de har fått innom butikken sin (som forresten skal pusses opp) Slik skal det være!!

Redigert av en moderator:
Har merket at kunnskapsnivået blant de ansatte hos Bjerke varierer en del, men at cyclopsen er ny på Submariner må jo ta kaka. Alle jeg har pratet med hos Bjerke har i hvert fall hatt grunnleggende kunnskap om klokkene jeg har prøvd. Så skorter det litt når man spør om urverk, alternative modeller osv, men dette er jo ikke viktig for den jevne kunde hos Bjerke tenker jeg.

Dog er det noen på Bjerke som kan veldig mye og deler villig kunnskap, så det kommer litt an på hvem man treffer på.

Lackmustesten min på å finne ut hvor mye kunnskap en selger besitter er å spørre om 1887-verket. Har bare truffet på en selger som visste at det er bygget på et Seiko-urverk.

Redigert: