Tidssonen Custom NATO-rem

Er du interessert i en Tidssonen NATO?

  • JA

    Stemmer: 0 0,0%
  • NEI

    Stemmer: 0 0,0%

  • Antall stemmer
    0

Jon Henrik

Grunnlegger
Medlem
12. okt. 2007
Innlegg
6.288
Sted
Fredrikstad
Som enkelte brukere trolig har fått med seg, har det ved et par anledninger vært diskutert bruken av skistropper i de norske fargene som klokkeremmer. Disse diskusjonene har vel ofte omhandlet Erling Kagge, som skal ha benyttet en slik på sin Rolex for en del år siden. Om flere har gjort som meg, og forsøkt å lete etter noe slikt nytt, har ikke resultatet vært spesielt positivt.

Men å gi opp er vel ikke noe alternativ? :)
Er nå i dialog med en meget dyktig produsent som har gitt grønt lys til å produsere en custom rem.

Ettersom det ikke etter min viten eksisterer noen regimental straps i den tenkte fargekombinasjonen, vil denne bli en slags "Tidssonen spesial". Noe slikt vil vel bli det nærmeste man kan komme et hemmelig tegn på at man er WIS :D, og tanken er å sette opp en liten webshop som vil tilby disse remmene til de som er interesserte.

Et regimental NATO-design forandres drastisk ut fra tykkelsen til de ulike stripene, men hadde i utgangpunktet tenkt til å følge det riktige 1:2:1 for hvitt:blått:hvitt.

NATOillustrasjon.png


Hva syns dere om et slikt design? Er dette eventuelt noe dere kan være interessert i å kjøpe dersom det blir tilbudt? ALL feedback mottas med glede, og alle som leser oppfordres til å legge igjen ett svar i pollen ovenfor!

Fint om dere også tar dere tid til å svare på pollen angående størrelse: http://www.tidssonen.no/showthread.php?4049-NATO-rem-hvilke-størrelser-bruker-du
 
Redigert:
Høres veldig interessant ut. Men jeg reagerer på at samme produsent som Corvus skal benyttes. Disse reimene har vel fått endel pepper for å være lite slitesterke.
 
Ja ja og atter ja :) Jeg kommer helt klart til å kjøpe hvis det blir tilbudt! Designet er perfekt og lager etter min mening de desidert beste Nato-remene.
 
Høres veldig interessant ut. Men jeg reagerer på at samme produsent som Corvus skal benyttes. Disse reimene har vel fått endel pepper for å være lite slitesterke.

Eneste løsningen er vel å kjøpe en haug så man har:D
 
Høres veldig interessant ut. Men jeg reagerer på at samme produsent som Corvus skal benyttes. Disse reimene har vel fått endel pepper for å være lite slitesterke.

I den grad man har noen påvirkningskraft ved en storbestilling, bør man i alle fall sørge for at hullene og enden er forsterkede. Har et par fra nabolandet som gikk ad undas etter en dag, irriterende selv om det er billigreimer.

Forøvrig en god idé, ettersom de fleste gamle skistropper - dersom man finner noen - er i den ukurante bredden 16mm. Sikker kunde her!

Her er forresten originalen (litt på en snurr?) :)

6a00d8341cc8d453ef00e54f7452318833-.jpg
 
Høres veldig interessant ut. Men jeg reagerer på at samme produsent som Corvus skal benyttes. Disse reimene har vel fått endel pepper for å være lite slitesterke.
Kjenner til at enkelte har kritisert Corvus sine remmer, men har inntrykk av at dette kan være et spesielt tilfelle. Phoenix Straps sine øvrige remmer (som selges gjennom diverse webshops) har fått svært gode kritikker. Har testkjørt et par remmer de siste ukene, og liker disse remmene bedre enn f.eks. de generiske sorte fra TimeFactors.


I den grad man har noen påvirkningskraft ved en storbestilling, bør man i alle fall sørge for at hullene og enden er forsterkede. Har et par fra nabolandet som gikk ad undas etter en dag, irriterende selv om det er billigreimer.
Er meget glad over alle tilbakemeldinger jeg kan få. Kan glede deg over at Phoenix sine remmer er overraskende sterke både i hullene og enden. Tror ikke flisete ende vil være noe problem med det første.
 
Har testkjørt et par remmer de siste ukene, og liker disse remmene bedre enn f.eks. de generiske sorte fra TimeFactors.

Kan nevne at jeg har hatt kontakt med Eddie hos TimeFactors om produksjon av slike reimer tidligere i år og fikk tilbake at han ikke var interessert så tror ikke de er et alternativ :)
 
Jeg hadde garantert kjøpt noen av disse...Tenk en sånn på Pepsi-GMTen min om sommeren..Woohooo:D