Tidssonen klokkerull!

Kohe321

Støttemedlem
Medlem
19. okt. 2011
Klokkerull i hus! Takker @Juice for et supert produkt, dette her var virkelig kvalitet i alle ledd. Og som alltid superrask levering. Veldig fornøyd :D

Måtte selvsagt teste den ut med en gang, og her er noen bilder jeg tok. Del gjerne bilder av din egen også, gøy å se et samlingsbilde av klokkene i rullen. :)

9008363528_a91305204c_b.jpg

9008361186_44e78cd286_b.jpg

9008358786_bd6fb2f582_b.jpg

9008356178_170daac377_b.jpg

Redigert av en moderator:
Ingen som har kjøpt den brune og kan poste noen bilder?

@Juice: hvor lang leveringstid snakker vi? (Avhengig av posten til Bergen selvfølgelig, men sånn ca...)

--
Christian

Må man ha noe beskyttelse mellom urene for å hindre at de gnisser inn i hverandre ved frakt?

Og hvor tykt er lokket? Vil det beskytte glass/skive mot en smell?

Liker looken, men lurer på om ruller gir i nærheten av beskyttelsen som en reiseboks for to/tre ur gir.

@Juice

Ser at det er ganske stor forskjell på innvendig farge på Kohe321s og Bromles rull. Det kan ha med lys og/eller fotograferingen å gjøre, men kan du si hvilken av de to rullene som gir best inntrykk av korrekt farge.

Må man ha noe beskyttelse mellom urene for å hindre at de gnisser inn i hverandre ved frakt?

Liker looken, men lurer på om ruller gir i nærheten av beskyttelsen som en reiseboks for to/tre ur gir.

Trenger ordinært sett ingen beskyttelse da det semskede skinnet gir massevis av friksjon. Jeg vil tro man kan sitte og riste på rullen opp og ned uten at klokkene gnisser.

Lokket beskytter først og fremst mot merker og hakk.Knuses glasset dersom man mister rullen fra stående håndhøyde og ned på et flisgulv...ikke umulig. Noe støtdemping gir det allikevel, og ved ordinær bruk skal det være mer en tilstrekkelig.

Her kan kanskje noen andre også veie inn hva de tror.

@Juice

Ser at det er ganske stor forskjell på innvendig farge på Kohe321s og Bromles rull. Det kan ha med lys og/eller fotograferingen å gjøre, men kan du si hvilken av de to rullene som gir best inntrykk av korrekt farge.

Vanskelig å si. Det har med lys, fotografering, kamera og din PC-skjerm å gjøre ;)

Kikk på bildene i webshopen her.

@Minuteman Trekket inni ser litt gråblått ut i mine øyne, men bare med et lite hint av blått, det er hovedsaklig grått. Bildene mine er tatt i ute i dagslys på en fin dag, så kontrasten og fargemetningen blir ganske stor. Når jeg ser på rullen ute i omtrent samme lys nå, så ser den ganske lik ut som på bildene - kanskje noen hakk mindre mettet, men blåtonen er der. :)

@Anders Puten har nok motstand til at den holder godt i klokkene, så om man bare fester dem stramt nok så sitter de godt fast, og burde ikke skli eller dunke inn i hverandre. Men for å være helt sikker ville jeg nok latt det være omtrent 2cm mellomrom mellom hver klokke, da kan jeg ikke tenke meg at det ville blitt noe problem. Som Mogens sitt bilde viser så er det god plass til tre klokker i moderat størrelse, og her er det til og med mer å gå på i kantene. Med en stor Panerai som i Bromle sitt bilde, så ville jeg kanskje vært litt mer forsiktig... :D

Flappen er omtrent 2mm tykk og gir forsåvidt litt beskyttelse mot støt, men det er klart den ikke gir den samme "knusebeskyttelsen" som en boks vil gi. Tenker med andre ord at under pakking så er dette noe jeg legger innimellom tøy, mot toppen av bagen - på samme måte jeg ville pakket ipad/laptop eller lignende saker. :)

Blir å kjøpe en oransje selv, så ganske lekker ut. Men må først få en pen liten samling av klokker :)

Bestilte sort, da kjerringa nok en gang påpekte at det var noe feminint ved den orange ... Vel, jeg er godt fornøyd, men må nok si at jeg er litt redd for plexien på 372 der den ligger. Den kan definitivt ikke ligge i midten, da det selvsagt er der det er hardest belastning fra remmen når den strammes.

Fant ut at jeg måtte pakke klokkene slik:

... for å unngå at det ble slik:

... og da ble det slik:

På "kjøpet" får jeg dermed en delvis dobbel beskyttelse over glassene.

TS klokkerull i boks! Det ble orange på meg, og akkurat hentet på posten etter meget rask levering! Akkurat i tide til ferieavreise :cool: Måtte selvsagt også teste med en gang.. Den orange fargen er utrolig fresh (ser kanskje litt rød ut på mine iPhone bilder) og kvaliteten er upåklagelig. Her er noen bilder!

Etter en lynrask vurdering fra min side har jeg følgende pros & cons:

+ Fin størrelse og god plass til tre store klokker uten at de toucher og riper hverandre opp (stram remmene godt).
+ Raskt og enkelt å pakke med seg klokker.
+ Synlig topp kvalitet.
+ Veldig kul orange farge i fin kombinasjon med mørgegrå semsket innside.

- Kunne vært to spenner på hver side så det ikke blir så åpent på sidene når det strammes kun på midten.
- Klokkene er ikke veldig beskyttet mot støt. Jeg vil nok pakke i bagasje med klær/håndkler rundt. Den midterste får riktignok litt bedre beskyttelse pga. spennen og remmen.
- Prisen er kanskje litt stiv? Men her har jeg riktignok ikke noen god benchmark.

Alt i alt veldig fornøyd! :D