Tidssonen NATO (bilder og inspirasjon)

Jon Henrik

Grunnlegger
Medlem
12. okt. 2007
Innlegg
6.289
Sted
Fredrikstad
Regner med de første Tidssonen NATO MKII allerede har begynt å lande i postkassene til flere.

Tenkte derfor det kunne vært spennende å se hvilke klokker dere har tenkt til å bruke til denne remmen, og hvordan resultatet blir :)

Her er mitt bidrag fra i dag:

CAM00062_zps8c466c0e.jpg


Tidssonen compressor på Tidssonen NATO ;)
 
Må bare bli Explorer II igjen.:)

DSCF00022.jpg


20120517_083425.jpg


Edit; Gammel rem og klokke.:)
 
Redigert:
Fikk remmen idag. Kan nevne at for meg er det stor kvalitetsforskjell mellom MKI og MKII. Den nye er det mye bedre finish på, og bedre vevd/kuttet. Hardwaren er også bedre.

Dressen må på rens og skoene må pusses, men klokken (ref: det viktigste) er iallefall klar til nasjonaldagen. Joda, den må stilles først :)

8696082610_e118e07d16_z.jpg


8696124914_1ffa2ab80c_z.jpg
 
Redigert:
Fikk min i dag også, sedvanlig kjapt levert fra webshopen. Remmen liker jeg veldig godt. Fargevalget er mitt i blinken IMO. Jeg skulle nok aller helst brukt den på en gammel solbleket GMT "Pepsi." :cool:



 
Flott reim! Og som tidligere nevnt i tråden - utrolig raskt levert. Jeg har testet den på Pepsi-Steinhart. Ja, ja. Jeg vet at det er noen som griner på nesa. Bryr meg ikke.

 
Tillater meg et bilde av den gamle norgesnatoen, da den passer fantastisk inn akkuratt nå! Russebilsjåfør. Legg merke til taket:cool:

null_zps7112acd6.jpg
 
@Juice - kunne du eller noen andre lagt ut bilder av den gamle og den nye NATO-en ved siden av hverandre. Lurer på hvor stor forskjell det er, og om jeg skal bestille en av de nye i tillegg til den gamle.
 
Redigert av en moderator:
@Juice - kunne du eller noen andre lagt ut bilder av den gamle og den nye NATO-en ved siden av hverandre. Lurer på hvor stor forskjell det er, og om jeg skal bestille en av de nye i tillegg til den gamle.

@runes Som beskrevet tidligere er remmene ganske forsjellige :) Skal se om jeg kan få knipset et bilde litt senere!
 
Redigert av en moderator:
@Juice - kunne du eller noen andre lagt ut bilder av den gamle og den nye NATO-en ved siden av hverandre. Lurer på hvor stor forskjell det er, og om jeg skal bestille en av de nye i tillegg til den gamle.

Bildene mine er av den gamle Nato'en.
Du kan se at det er forskjell på materialet ut i fra bildene.
Får se om det blir ny etter hvert.
Synes den gamle holder seg godt.:)
 
Redigert av en moderator:
@runes

1-3_zps3840e80c.jpg


Ikke optimalt bilde, men det gir i alle fall et visst inntrykk av de relative forskjellene.

Den gamle remmene har finere (mindre grov) vev, tynnere hemper men en litt kraftigere spenne.
Den gamle remmen er mørkere rød (trekker mer i retning av rød-lilla), lysere blå, litt svakere hvit og ganske blank.
Den nye er lysere rød (trekker mer i retning av rød-orange - tenk nesten litt solbleket som ble tidligere i tråden), mørkere blå (marineblå), tydeligere hvit og noe mattere.

Den gamle remmen virker kanskje litt mer "moderne" og flashy (av mangel på bedre beskrivelse), mens den nye er litt mattere og "snillere".

Kom gjerne med noen innspill dere andre som har begge remmene, dersom dere syns jeg bommer eller dere klarer å gi en bedre beskrivelse :)

EDIT: La til et bilde som er litt bedre.
 
Redigert av en moderator:
Min første 17. mai her inne var for to år siden. Mener å huske at TS norgesnato nettopp hadde kommet i shopen. Jeg hadde bestilt og mottatt norgesnato og gledet meg som en unge til den store dagen. Nato'n skulle selvsagt monteres på min nyinnkjøpte SMP. Stor var skuffelsen da jeg ikke klarte å få lenken av klokken. Det ble dermed en dag med norgesnato på høyrearmen. Da kvelden kom og alle la ut bilder av sine fine klokker på norgesnato, måtte jeg flau og noe beskjemmet legge ut bilde av mitt høyre håndledd.

Men gutta ga meg bare oppmuntrende ord og tilbakemeldinger - i kjent og kjær TS-stil. Takk skal dere fanker'n meg ha, gutter, det er takket være dere at jeg har tom konto og sur kjerring - og noen fine klokker, da.

 
tsnato2.jpg


En av to nye TS-Natoer.
Tipper det blir 24 mm på Panerai på Nasjonaldagen, så den må være urørt frem til den store dagen;)
 
Redigert:
17. mai klokka er klar etter å ha mottatt pakke fra TS shoppen i dag!
4062e4d6b4af63fea0195d06670d9bc5_zps85da35aa.jpg

Takk til @Juice for kjapp levering. Bedre kan det ikke gjøres!
 
Redigert av en moderator:
Klassisk kombo: hvit Explorer II på gammel TS-Nato. På Svalbard.

 
Når jeg ser på noen av bildene så ser rødfargen nedten oransje ut, men på sammenligningsbilde så ser jeg forskjellen i stoffet. Jeg SKAL ha en:eek: Har ikke bestem meg ennå på hva, men det blir nok bestefars gamle Omega.
 
Den nye ser utrolig bra ut. Må få skaffet meg den også :) Her er noen bilder av den eldre typen, til inspirasjon og glede.

29720D00-5F61-4623-BD66-B84055312296-6572-000003613E8B1DCE_zps1c815cef.jpg


D02D2D29-84C3-4EC5-859D-3BECB96FE87B-5822-000003F8C36F7BB2_zpsee8f041e.jpg
 
Redigert:
Den nye er vel også litt mykere enn den gamle fra MOD da vevingen er mindre stram og tett? Er forsåvidt fornøyd med den gamle, men synes den er litt vel hard og lite tøyelig, selv med et par runder i vaskemaskin med massevis av mykningsmiddel. :p

Burde vel få ut fingern og bestille en ny også. :)