tidssonen.no for nettbrett & mobil?

Medlem
20. juli 2009
Heisan.

Verden går fremover, heldigvis. Ute i www er det en trend nå som går ut på at nettsidene blir tilpasset "dingsen" som leseren har.

Tapastalk er skrudd av og tråden med spørsmål ble stengt. :confused:

Mobil fungerer ikke for meg, nettbrett går forsåvidt men f.eks. knappen som tar oss til uleste innlegg på en tråd er veldig liten for mannefingre (les: pølser).

NRK har tatt dette veldig langt med suksess, se forskjellen mellom Hordaland og Østfold. Sistnevnte har det gamle designet.

Hordaland
Østfold - NRK Nyheter

Det finnes sikkert statistikk som viser %-vis fordeling på hva vi bruker her inne.

Kanskje admin vil ha et lite prosjekt i sommer? :)

Støttes! IPBoard (er det ikke det forumet kjører?) har ferdig laget mobilskin, og dette bør automatisk velges for folk som går inn på m.tidssonen.no eller liknende. Autodetektering på den vanlige siden kan være et alternativ, men det beste er alltid å la folk velge, for autodetektering fungerer bare så-som-så.

@gert - vBulletin 4 som kjøres her.

Men bare så det er sagt 1:
Det detekteres fint at jeg kjører mobil og jeg havner i en mobil vy på mobil (men bytter med vilje til web view)
Kjapp dobbelklikk i Safari på iFån så zoomer jeg godt nok inn til at selv mine pølsefingrer treffer ikoner.
... og treffer de ikke så har jeg hurtigprogrammert stop-back-komboen

Men bare så det er sagt 2:
Av hva jeg sett i debatten rundt Tapatalk's være eller ikke være og forum-admin/software ellers så er jeg fullt og fast komfortabel til at vår kjære Juice legger både tanke og arbeid i det som kommer på skjermen - tenker det skulle være en del jobb og testing før et slikt forum migreres over på annen plattform med ivaretatte innlegg og annet.

Redigert av en moderator:
Tapatalk er jeg faktisk ingen stor fan av selv. Ikke noen optimal løsning, ingen optimal håndtering av brukerinformasjon mellom partene, og generelt bør man tilstrebe åpne standarder og ikke velge "en enkelt app".

Funket i mobilnettleseren der jeg trodde det ikke funket nå (Firefox) og tror det var et annet IPBoardforum jeg irriterte meg over sist gang, her fungerte det ihvertfall greit.

Er veldig sjelden jeg egentlig sitter på forumet på mobil. Er ikke så gal. Enda. :p

Mulig ikke alle er klar over det, og kanskje en del mobile enheter ikke automatisk fikser det: det er en liten nedtrekksmeny nederst til venstre på forumsiden hvor du kan velge mellom mobilvisning og vanlig visning.

Bumper denne med et spørsmål. Hvor har det blitt av valgmulighet for mobil og nettbrettsbasert visning av forumet? Finner det ikke på brukerkontrollpanel heller.. @Fyrsten

Finnes det en merk forum som lest funksjon på mobilversjonen? Isåfall hvor?

@jellke sjekk om mobilnettleseren din har et menyvalg "Desktop view" eller lignende.

Web versjon av TS på mobil

Hvordan får jeg vanlig web-versjon av Tidssonen på mobil? Jeg får bare mobli versjonen! Ikke finnes det en lenke nederst
sidene til den vanlige siden heller....

AW:)

Nei, nei, nei @Fyrsten

Få tilbake mobilversjonen, eller i hvert fall muligheten til å velge. Finner ikke bytteknappen...