Tidssonen Passaround 2.runde - innledende undersøkelser

Hvor mye er du maksimalt villig til å legge i potten på neste Passaround?

• Maks 200,-

Stemmer: 0 0,0%
  • Maks 300,-

• Maks 400,-

• Maks 500,-

• Over 500,-

• Antall stemmer
    0
  • Avstemningen stengte .

krille

Støttemedlem
Medlem
29. des. 2008
Sted
Oslo
Det snakkes allerede om en ny Passaround, selv om den første klokka ennå ikke er i spill:)

Jeg er ikke fremmed for på delta i neste runde, kanskje kan jeg til og med ta på meg organiseringen. Garanterer imidlertid ikke sistnevnte, da jeg vet at det blir en travel vår.

Men vi kan jo begynne å diskutere, drømme og få noen forslag på bordet. Mange har
tatt til orde for at vi øker innsatsen i neste runde og kanskje får noe litt finere. Anonimo og Kobold har vært nevnt, bl.a.

I første runde er det 29 deltakere, og med en innsats på litt over 200 kr pr pers har vi ca 6000 kr til rådighet. Hvor mye er vi villig til å spytte i neste pott - og hva skal vi kjøpe for pengene?

Det var ikke meningen å presse deg til å påta deg noe som helst, men du har gjort en glitrende jobb med organiseringen av den snart begynnende runden:D:D

Når det gjelder hvor mye hver enkelt skal putte i potten synes jeg det er viktig at det er en sum som ikke ekskluderer noen og at det heller ikke blir "lotteritendenser". Man betaler for å være med på en morsom greie, og å få prøve en ny klokke i en uke. Det er ikke et lodd man kjøper i klokkelotteriet (selv om det blir en hyggelig bonus for vedkommende som vinner LOTTERIET:D:D)...

Men om summen er 200,- eller 400 - 500,- betyr nok ikke så mye for de fleste. Blir vi 50 i neste runde og 400,- har vi plutsetlig råd til en ganske brukbar klokke!

Det snakkes allerede om en ny Passaround, selv om den første klokka ennå ikke er i spill:)

Jeg er ikke fremmed for på delta i neste runde, kanskje kan jeg til og med ta på meg organiseringen. Garanterer imidlertid ikke sistnevnte, da jeg vet at det blir en travel vår.

Men vi kan jo begynne å diskutere, drømme og få noen forslag på bordet. Mange har
tatt til orde for at vi øker innsatsen i neste runde og kanskje får noe litt finere. Anonimo og Kobold har vært nevnt, bl.a.

I første runde er det 29 deltakere, og med en innsats på litt over 200 kr pr pers har vi ca 6000 kr til rådighet. Hvor mye er vi villig til å spytte i neste pott - og hva skal vi kjøpe for pengene?

Jeg er med i tillegg. Men for min del er det avhengig av at det er noe mer kjent enn det som ble valgt ut sist.. :D

Det var akkurat for å unngå å eksludere folk at jeg gjerne ville gjennomføre en undersøkelse på forhånd. Da kan vi fastslå hvor majoriteten av folket befinner seg, og legge oss på et nivå som passer de fleste. Vi er i mine øyne avhengig av et minimum på ca 25 deltakere for å nå noe som er det minste interessant med en minsteinnsats på 2-250 kr. Er det stor interesse for å øke anten på neste runde, kan vi kanskje prøve oss på én divisjon høyere da.

Vil gjerne understreke at dette bare er innledende runde, ingen forplikter seg til noenting ennå, og undersøkelsen er 100% anonym. Fint om man kommer med kommentarer, innspill eller forslag som kommentar.

Blancofullmakt herfra - uansett deltakerantall og klokkevalg. 48mm stor Jacob&Co replica, sa du? Jeg er med.

:D Jeg er med på alt, unntatt en Jacob&Co replica eller Calvaneo.

Blancofullmakt herfra - uansett deltakerantall og klokkevalg. 48mm stor Jacob&Co replica, sa du? Jeg er med.

Ellers har jeg hørt at Armani har skikkelige kvalitets klokker. Bedre enn Rolex tilogmed.;)

Im in :D

Føler det er på tide med en 60mm U-boat i helgull! :mrgreen:

flightdeck_ca_18k.jpeg

Enig med minimum 25 deltakere, men man bør vel kanskje også sette et tak på antall medlemmer som får være med? Hvis det blir samme ordning som med Stowa´en så kan det fort bli 50 pers/50 uker før endelig sirkulering og loddtrekning blir gjort.

Og hvorfor gull når man kan gå for Nixon Ceramic White til 30 lapper? :D
nixon-ceramic-5130-002.jpg

Edit: Fra spøk til revolver, så kunne jeg godt tenkt meg å prøve Resco Patriot, riktignok UTEN patriot på urskiven. Selv om urverket er RW-2427 og ikke ETA, så liker jeg looken men prisen er litt høy.

PA081245.jpg

Det kommer stadig vekk bilder av svenskenes Passaround 2-klokke, MK II Vantage (Explorer-hommage). Synes disse MK II-urene er kule, er de uspiselige for forumets purister og anti-hommagister?

Vi trenger ikke nødvendigvis gå for akkurat den som svenskene har, MK II har jo mye tøft IMO. Og det er slett ikke alt de har som er rene hommager heller.

Svenskenes Vantage:
MKII_vantage_arm.jpg

Sammen med originalen:
MKII_vantage_sidebyside.jpg

Jeg er gjerne med på en runde til, men sier meg enig i at vi bør sette en tak på hvor mange som bør være med, så slipper en stakkar å vente borti et år på å få prøve klokka på armen en uke :)

Jeg er gjerne med på en runde til, men sier meg enig i at vi bør sette en tak på hvor mange som bør være med, så slipper en stakkar å vente borti et år på å få prøve klokka på armen en uke :)

Jeg synes forsåvidt at et tak på 30 som sist ikke nødvendigvis er et onde. Da bør det gå ca et halvt år eller litt mer på en runde, og det er vel passelig.

Til alle relativt nye som melder sin interesse - oppfordrer dere til å være aktiv på forumet, gjøre dere kjent og la oss bli kjent med dere. Jeg synes det er greit at folk man skal sende en klokke til mange tusen kroner til er noen man er litt trygg på, samt at hvis det blir flere påmeldte enn et evt tak, vil nok rangeringen gå på postcount. Post noen bilder, delta i diskusjoner og bruk forumet, er oppfordringen!

Det frister ikke med noe homage. Foreslår noe særeget.

DOXA er innenfor rekkevidde. Sinn ble nevnt, og personlig har jeg veldig lyst å prøve en Longines, gjerne Legend Diver.

Trenger da ikke nødvendigvis å være noe man ikke får kjøpt hos en forhandler her til lands. Men dette blir det vel en avstemming på senere :)

Jeg deltar gjerne i neste omgang også,- men et tak på antall deltakere hadde jo vært greit. Å vente leeenge på en leveranse fra leverandør, for deretter kanskje måtte vente ytterligere opptil et halvt år til det blir ens tur, trekker noe ned. :cry:

Jeg vil helst styre unna homage, er ikke så fan. Ikke om man skal bruke en liten slant penger.

Vil ikke ta hensyn til klokke før prisklassen vi havner i er avgjort.