Det virker som om det er greit med interesse for en passaround!
Så snart sommerferietåka letner litt kommer jeg til å prøve å dra i gang noe her. Tipper det kommer til å foregå omtrent på denne måten:
1. Jeg ser over hvilke aktuelle klokker som er nevnt og som det ser ut til å være mest interesse for.
2. En avstemningstråd avgjør saken.
3. Påmeldingstråd dras i gang, hvor det settes et minimums- og maksimumsantall deltakere, f.eks 20 og 25 stk (minimum for å sikre nok deltakere og tilstrekkelig lav pris, maks for å ikke blir for mange).
4. Penger samles inn, og klokken bestilles.
5. En trekning avgjør rekkefølgen klokkes sendes rundt på. Tiden hver enkelt får med klokka blir antagelig 5-7 dager.
6. Jeg kommer til å koordinere hvor klokken er til enhver tid, og hvem som skal ha den neste gang og kommer til å distribuere navn/adresse på neste mottaker til den som skal sende den videre*. Når sistemann har hatt klokken, arrangerer vi en trekning, enten på et GTG eller på et NURK-møte.
Jeg håper på oppstart av prosessen i slutten av juli/starten av august. Inntil videre er det vel bare å nyte sommeren, fortsette å melde evt interesse, og ikke minst slenge opp gode forslag til hvilken klokke vi skal velge.
Av de som er nevnt til nå synes jeg Helson-klokkene er gode forslag, ikke minst den GMT-versjonen. Vil imidlertid ha flere merker på bordet, slik at vi får litt diskusjon og valgmuligheter! Det må da vel være en del av dere som kan gjøre litt research på late sommerkvelder?
*Jeg er litt opptatt av personvern, og kommer ikke til å distribuere virkelig navn/adresse/mail til alle deltakerne. Jeg kommer til å skjule alle mailadressene ved masseutsending av mail, og alle koblinger mellom brukernavn/virkelig navn og annen info kommer til å være på en strengt need-to-know-basis. Vet at en del andre brukere også er litt opptatt av slike ting.