Dette er en lenger tråd på temat - "Hva betyr Tidssonen for meg" - men med fokus på motor, flymotor, sekssylindrig slik.
Vi går tilbake en uke. Jeg er sent ute med å finne på noe sprell til mor til mine to barn på hennes 40årsag.
En kort tur i tenkeboksen og tankene går mot noe luftbåret. Et par korte meldinger til en hyggelig ung mann med snart 900 flyvinger (hvis jeg tolket tallet '895' i loggboken riktig) endte opp med at jeg ble presentert en mulighet for å komme ut på ENKJ (eller Kjeller Flyplass i folkemund).Alternativen var å sitte på begge to i en Cessna eller to turer i en Tiger Moth 1941-modell. Valget var rimelig enkelt og egentlig ikke et valg med en liten ettåring med på tur. Tror ikke han skal bli luftbåren så pass tidlig.
Sagt og gjort og jeg møtte opp Pilot @semmern på ENKJ og bursdagsbarnet gjorde store øyne når hangaren ble åpnet.
Det gjorde jeg med for den saks skyld!
74 knop crusing er kjappt nok for meg
Uret for dagen er quartz-Tuna'n, slike erfaringer er med og gjør den til en veldig god keeperkandidat
Nabohangaren var bland annet populert med denne svenske snadderbiten - SAAB Safir, av siste model med fire seter og brenselatank i vingene - i produkson 1962-1977-ish og denne var vel nærmere -77.
Når vi først er inne på motor så var det en ufattelig kul tajming at det mellom våre to flyvinger landet en F16, med bremsefallskjerm og allt bare maks 100m fra hvor vi stod. DET er motor det. Lockheed Martin er kanskje ikke så gæle allikevel. (Hilsen Bitter.over.kampflyopphandlingen)
Moro for både store og små dette:
... senere i hangaren skjønner jeg at jeg er ordentlig miljøskadd når jeg ser denne og tenker:
"Oi, har de knabbet denne greien fra IWC"
Vi går tilbake en uke. Jeg er sent ute med å finne på noe sprell til mor til mine to barn på hennes 40årsag.
En kort tur i tenkeboksen og tankene går mot noe luftbåret. Et par korte meldinger til en hyggelig ung mann med snart 900 flyvinger (hvis jeg tolket tallet '895' i loggboken riktig) endte opp med at jeg ble presentert en mulighet for å komme ut på ENKJ (eller Kjeller Flyplass i folkemund).Alternativen var å sitte på begge to i en Cessna eller to turer i en Tiger Moth 1941-modell. Valget var rimelig enkelt og egentlig ikke et valg med en liten ettåring med på tur. Tror ikke han skal bli luftbåren så pass tidlig.
Sagt og gjort og jeg møtte opp Pilot @semmern på ENKJ og bursdagsbarnet gjorde store øyne når hangaren ble åpnet.
Det gjorde jeg med for den saks skyld!
74 knop crusing er kjappt nok for meg
Uret for dagen er quartz-Tuna'n, slike erfaringer er med og gjør den til en veldig god keeperkandidat
Nabohangaren var bland annet populert med denne svenske snadderbiten - SAAB Safir, av siste model med fire seter og brenselatank i vingene - i produkson 1962-1977-ish og denne var vel nærmere -77.
Når vi først er inne på motor så var det en ufattelig kul tajming at det mellom våre to flyvinger landet en F16, med bremsefallskjerm og allt bare maks 100m fra hvor vi stod. DET er motor det. Lockheed Martin er kanskje ikke så gæle allikevel. (Hilsen Bitter.over.kampflyopphandlingen)
Moro for både store og små dette:
... senere i hangaren skjønner jeg at jeg er ordentlig miljøskadd når jeg ser denne og tenker:
"Oi, har de knabbet denne greien fra IWC"
Redigert av en moderator: