Til ham og henne

Frank

Statsmedister
Støttemedlem
Medlem
6. jan. 2012
Hei!

Noen som vet om en av de «godkjente» (kan til og med strekke meg til merker som Bvlgari!(!)) klokkeprodusentene har et «sett» til turtelduer?
Ikke noe jeg (eller noen andre jeg kjenner) skal ha. Men skulle gjerne visst det i forbindelse med en tekst jeg skriver.

Vet jo at alle har egne dame- og herreur, men er på jakt etter noe som … ja … hva skal jeg sammenligne det med? Noe som nesten minner litt mer om forlovelsesringer. At hvis Ola har herremodellen, så er det en selvfølge at Kari har damemodellen.

Noen som vet? På forhånd takk for alle svar!

Sjekk ut Frederique Constant. Tipper du kan finne noe sånt der!

Kjøpte Tag Heuer Aquaracer til meg og kona ifm bryllaupet. Min er 43mm, hennar 32mm med diamantar. Samme serie og ganske like - men kanskje ikkje heilt det du er på jakt etter...? Eg meinar dei passar bra saman:)

Mange produsenter har ur som kan brukes til parsett. Rolex har Datejust i minst fire størrelser, med mange modeller som kan leveres med samme utseende. Av sportsurene finnes vel fremdeles Yachmaster i mid-size. Omega har mindre modeller av enkelte Seamastere, Constellation med fler. IWCs "Father and Son"-kombinasjon kan godt brukes av et par dersom hun (og han) er komfortabel med litt større klokke.

Mange produsenter har ur som kan brukes til parsett. Rolex har Datejust i minst fire størrelser, med mange modeller som kan leveres med samme utseende. Av sportsurene finnes vel fremdeles Yachmaster i mid-size. Omega har mindre modeller av enkelte Seamastere, Constellation med fler. IWCs "Father and Son"-kombinasjon kan godt brukes av et par dersom hun (og han) er komfortabel med litt større klokke.

Her sparte du meg for mye tasting.

Egentlig har "alle" naturlige, men ikke eksplisitte, ham og henne sett. Patek og AP og ale du nevner over.

Vil anbefale å tenke utenfor hardt definerte sett og sett på naturlige modeller som går sammen i sortimentet.

Sjekk ut Frederique Constant. Tipper du kan finne noe sånt der!

Takk! Men det merket der er kanskje ikke noe «mannen i gata» kjenner til? (Eller bekreftet jeg kanskje nå at jeg vet mindre enn mannen i gata …? Hehe!)

Kjøpte Tag Heuer Aquaracer til meg og kona ifm bryllaupet. Min er 43mm, hennar 32mm med diamantar. Samme serie og ganske like - men kanskje ikkje heilt det du er på jakt etter...? Eg meinar dei passar bra saman:)

Yes - det var akkurat det der jeg var på jakt etter. Helt til Hopalong foreslo «Father and Son».

Fantastisk! Spot on! Takk!

Her sparte du meg for mye tasting.

Egentlig har "alle" naturlige, men ikke eksplisitte, ham og henne sett. Patek og AP og ale du nevner over.

Vil anbefale å tenke utenfor hardt definerte sett og sett på naturlige modeller som går sammen i sortimentet.

Det er nødt for å være sett. Ellers blir det ikke noe greie på det. Teksten, altså.

hermes-arceau-marqueterie-de-paille-duo.jpg

Leste i Watch Time at Hermes gjør noe ala det du er ute etter. Disse kan kjøpes som et sett til ham og henne. Skivene er faktisk laget av en spesiell type strå! Nå er jo ikke Hermes først og fremst et klokkemerke, men de kjører jo på med in house movements de senere årene.

Mer info om klokkene her: http://blog.perpetuelle.com/watches/hermes-arceau-marqueterie-de-paille/

1000w

Redigert:
Omega sin PO-serie er både i "herrestørrelser" (42mm/45mm) og "kvinnestørrelse" (38mm)- ellers helt like :)

hermes-arceau-marqueterie-de-paille-duo.jpg

Leste i Watch Time at Hermes gjør noe ala det du er ute etter. Disse kan kjøpes som et sett til ham og henne. Skivene er faktisk laget av en spesiell type strå! Nå er jo ikke Hermes først og fremst et klokkemerke, men de kjører jo på med in house movements de senere årene.

Mer info om klokkene her: Hermès Arceau Marqueterie de Paille | Perpetuelle

1000w

De var spesielle! Dette er noe som er helt nytt?
Det må være noe som fantes i aug. 2011. :(

Og jeg likte veldig godt Father and Son. Mmm. Tror det blir vinneren!

Selges ikke som et definert "sett", men Breitling Heritage i 46 og 38mm kan kanskje funke.

2965D065-C46C-492D-BF47-D71A315A5CFE-402-0000000936F89F47.jpg

Likte Breitlingene. Men det er nødt for å være sett - iallfall nå som jeg vet at det finnes. :rolleyes:

På en annen side så er Breitling litt mer som Rolex - at ALLE vet hva det er. Og slik er det jo ikke med IWC …
Sukk. What to do.

En Explorer 1 36mm og en Explorer 1 39 mm, finner ikke bedre match IMO. Har også fin plass til gravering på baklokket.
Tom

Redigert:
Sjekk ut Zenith.
Dette ligger innenfor target av hva du er ute etter. Zenith har produsert ulike modeller i serien "His watch for her".