Trenger litt input fra Rolex entusiastene. Jeg kjøpte en 16030 ( DJ i stål) i 1985. Klokka hadde blå skive. Det var min første ordentlige klokke. For ti år siden kjøpte jeg 2-tone jubilee lenke, krone og bezel i gull og gjorde min gamle DJ om til 2-tone. Kjøpte også 2 nye skiver, en i gull og en hvit. ( romerske tall med gull Rolex krone ). Denne skiven liker jeg veldig godt og den har stått på klokka de siste 8-10 årene.
Nå lurer jeg på om jeg skal sette den tilbake i original stand. Jeg er blitt svak for stål igjen og har selvfølgelig spart på de gamle ståldelene og lenken.
Jeg synes klokka skal være original. Det eneste jeg kunne tenke meg var å bruke den hvite skiven i stedet for den opprinnelige blå. Kan jeg da fremdeles kalle klokka original? Hva hadde dere gjort?
Nå lurer jeg på om jeg skal sette den tilbake i original stand. Jeg er blitt svak for stål igjen og har selvfølgelig spart på de gamle ståldelene og lenken.
Jeg synes klokka skal være original. Det eneste jeg kunne tenke meg var å bruke den hvite skiven i stedet for den opprinnelige blå. Kan jeg da fremdeles kalle klokka original? Hva hadde dere gjort?