Tilfredsstillende rens av bezel på 16600

Nessuno79

Støttemedlem
Medlem
6. mars 2011
Sted
Asker
Ante at det var rimelig generøse mengder av den tidligere eierens DNA under bezelen min, som gjorde at det var litt så som så med presisjonen i klikkene på bezelen. Så, tenkte jeg fikk "pop the hood" og rense bort skiten.
Glemte og ta bilder av hvor mye drit det faktisk var der (aldri vært på service siden 2004 da den var ny ...) Og vært i daglig bruk de fleste av de årene. Skulle tatt bilder som sagt, men var for opptatt med å brekke meg.

Men fy pokker for en forskjell det ble! Og ikke minst digg og vite at det nå ikke er tykke lag med dermis rundt omkring i kriker og kroker. Nå klikker det som det skal og er spot on (som er viktig for folk som meg med bezel-alignment-tvangstanker;)

20130107_234252.jpg

Redigert:
Kjekt med litt renhold iblant. Ble nesten skremt da jeg så hvor mye møkk det var i lenken på en brukt SMP jeg kjøpte. Jeg er hellig overbevist om at et skikkelig renhold også hjelper mot slakk i lenken.

Ja gikk løs på lenken på min 2254 når jge fikk den for en tid tilake jeg og, og de er jo notoriske for å samle opp drit som ingen annen lenke kan ...Er jo greit mange lenkebiter møkka kan presse seg inn mellom der så.
Nei, nå blir det en tur på bukta og finne en ultrasonisk rense"maskin". For sett live hvor mye mer skit man får ut med en sånn kontra tannbørste-trikset jeg kjørte i går.

Og det å gå rundt med en 2.hand klokke noen andre har brukt jevnlig over noen år, er jo litt som å finne ei gammal truse ute, og bare ta den på ...

Og det å gå rundt med en 2.hand klokke noen andre har brukt jevnlig over noen år, er jo litt som å finne ei gammal truse ute, og bare ta den på ...

Nå vet jeg ikke hvor på kroppen du pleier å henge klokka di, men jeg står nok ikke først i køen om du skal selge en klokke :p

Hehe, nja fullt ut "brukt truse" sammenligning var vel litt overdrevent ...
Men andres døde hud og størknede svette synes nå i allefall jeg er en smule nasty.

Men når det er sagt, er det liksom feil og oppbevare klokka i boxer`n også nå liksom??? :D

Døde hudseller og brukte truser er vel ikke det værste man kan støte på, annoing - yes, but not leathal. Har klart meg hittil med å beholde klokken på når jeg dusjer - såper inn denne med hårsjampo - etter oljeskift på bil og motorsag på tomta får den i tillegg et forfriskende bad i lunkent Zalovann med tannbørste. Fnu Snu...jeg kan ikke se at mine klokker er så uhygeniske at du ikke vil ha dem på armen?????
Tom

Døde hudseller og brukte truser er vel ikke det værste man kan støte på, annoing - yes, but not leathal. Har klart meg hittil med å beholde klokken på når jeg dusjer - såper inn denne med hårsjampo - etter oljeskift på bil og motorsag på tomta får den i tillegg et forfriskende bad i lunkent Zalovann med tannbørste. Fnu Snu...jeg kan ikke se at mine klokker er så uhygeniske at du ikke vil ha dem på armen?????
Tom

Hehe, nei Tom, hadde ikke nølt ett sekund med å ta noen av dine ur på armen ...Kan overta RedSuben din når som helst jeg altså:D Feks når vi sees i kveld, hehe.

Og Tom, du er vel en av de få som faktisk bruker diverse vintage Rolexer som koster mer enn en god bruktbil, til å jobbe med motorsager i hagen samt mekke på bilen:0)

Og tviler på at tidligere eier av min 16600 har gjort som deg, for det var tykke lag av guffe under bezelen og på kassa, samt lenka. Skjønner jo nå det var en STOR feil og ikke dokumentere dette ettertrykkelig da jeg har blitt hetset for underbukse-kommentarer og eksistens av dritt og møkk har blitt betvilt, hehe.

Ja ja, ikke sint, bare veldig veldig skuffa:cool:

Redigert: