http://www.pmwf.com/Watches/WatchTo...ze the SEIKO SKX779K/SKX781K MONSTER bracelet
Dette er en litt smal problemstilling men har du den håper jeg dette kan hjelpe
Jeg er inne på mitt andre ur med den for Seiko typiske(?) pin&collet-løsningen på bracelet pins (unnskyld engelsken)
Første klokken fikk urmaker ordne størrelsen på men til den andre kjøpte jeg hjem plastkubbe og verktøy.
På Sporken nå har jeg halvt vitende / halvt uvitende forlenget den et lenkestykke uten colleten (kragen) på. Noe som ført til to nesten-uhell og nære-på-mistninger
Ikveld tok jeg så tyren ved horna og hivde meg ut på net og fant linken overst her.
Collet fant jeg i en av de tre ekstra lenkene jeg fått med (takk obiter)
Problemstillingen jeg så stod over var hvordan jeg skulle presse inn colleten utenifra og inn på pinnen.
Det er her moroa starter, jeg la colleten i
Midtøedet (som er en brøkdels mm videre) og tredde på den møtende enden.
Da var det bare fint og greit å hamre inn pinnen og styre nededelen så pinnen gikk gjennom.
Vips, ingen mere ulykker nå håper jeg!
(ser at dette med fordel burde få litt bilder, tell me and I'll take em)
Ps. Den tålte vann
Dette er en litt smal problemstilling men har du den håper jeg dette kan hjelpe
Jeg er inne på mitt andre ur med den for Seiko typiske(?) pin&collet-løsningen på bracelet pins (unnskyld engelsken)
Første klokken fikk urmaker ordne størrelsen på men til den andre kjøpte jeg hjem plastkubbe og verktøy.
På Sporken nå har jeg halvt vitende / halvt uvitende forlenget den et lenkestykke uten colleten (kragen) på. Noe som ført til to nesten-uhell og nære-på-mistninger
Ikveld tok jeg så tyren ved horna og hivde meg ut på net og fant linken overst her.
Collet fant jeg i en av de tre ekstra lenkene jeg fått med (takk obiter)
Problemstillingen jeg så stod over var hvordan jeg skulle presse inn colleten utenifra og inn på pinnen.
Det er her moroa starter, jeg la colleten i
Midtøedet (som er en brøkdels mm videre) og tredde på den møtende enden.
Da var det bare fint og greit å hamre inn pinnen og styre nededelen så pinnen gikk gjennom.
Vips, ingen mere ulykker nå håper jeg!
(ser at dette med fordel burde få litt bilder, tell me and I'll take em)
Ps. Den tålte vann