Timegrapher (e.l.)?

Balongum

Støttemedlem
Medlem
20. nov. 2012
Sted
Arendal
Hei.

Jeg registrerer at noen har en timegrapher for å ta målinger som kan identifisere tidsavvik på mekaniske ur. Og muligens gi et hint om servicebehov?
Er det noen som kan gi oss den komplette guiden til kjøp av en slik? Hvilke merker har vi? Hvor kjøper man?
Jeg har registrert av vi har noe som heter No. 1000, No. 1900 og No. 3000, og muligens noe som heter Weishi?

Når jeg googler så får jeg opp mange salgsannonser ebay, amazon og aliexpress, og med mye varierende priser… Da blir jeg litt skeptisk…

Noen tips?

Redigert:
Jeg må svare litt kort nå, men kan anbefale å sjekke ut noen videoer på youtube. F.eks denne:

Weishi 1000 er en ganske vanlig og billig versjon for oss hobby klokkenerder. Jeg handler mye på AliXpress og har alltid vært veldig fornøyd. Dette er en typisk ting jeg kjøper derifra.

• Liker
Reaksjoner: Balongum
Ser at disse ligger på ca 1400 kroner på Aliexpress, inkludert shipping og moms til UK, mener jeg betalte omtrent det samme for en jeg kjøpte på eBay i UK for 3-4 år siden, dette var 1000 modellen, den holder for amatører, de andre modellene har funksjoner som de mer proffe setter pris på. Kan absolutt anbefale Aliexpress, har kjøpt sikkert 20 ganger fra de siste året og kan ikke huske at en eneste levering hadde noen problemer.

• Liker
Reaksjoner: Balongum