Timex med re-issue av mekanisk klokke fra 60-tallet

Medlem
5. okt. 2012
Innlegg
876
Timex har kommet med en helt ny mekanisk opptrekk klokke, Timex Marlin.

https://dappered.com/2017/12/in-review-the-mechanical-timex-marlin/

Klokka har et manuelt verk sannsynligvis fra Seagull eller lignende i Kina, har plexiglass, er på 34mm og koster $199. Greit det er ikke superkvalitet men skiva er pen, og den har den rette vintage looken som mange etterspør men som det ikke er lett å få dersom man ønsker en ny klokke. Den ser flott ut på bilder. Mange liker ikke at den er 34mm men personlig syns jeg denne størrelsen er helt ok i de fleste sammenhenger selv om jeg foretrekker klokker på 37-42mm til daglig.

Det ser ut som Timex har skutt gullfuglen med denne klokka da den allerede har vært utsolgt, regner med at jeg skaffer et brukt eksemplar etterhvert. Selv om 200 dollar ikke er spesielt mye syns jeg det er i overkant så lenge det er et kinesisk Seagull verk.
 

Vedlegg

  • EDDCE972-5761-4D18-8A07-28B2B4B31B6B.png
    EDDCE972-5761-4D18-8A07-28B2B4B31B6B.png
    953,1 KB · Visninger: 0
Redigert:
syns jeg det er i overkant så lenge det er et kinesisk Seagull verk.
Är en klocka som jag gillar men som jag skulle använda väldigt sällan dessvärre. Vad menar du skulle vara ett korrekt pris? Personligen tycker jag den är sjukt prisvärd och skulle lugnt för första gången köpa utan att be om rabatt.
 
Mulig jeg tar feil, men har hatt en klokke med Seagull verk som en viser fallt av omtrent før jeg fikk brukt den så har dårlig erfaring. Men kan hende jeg tar feil og verket er helt ok?
 
Min Seagull 1963 tikker og går "innafor cosc" unntatt med skive opp. Så det går begge veier. Men under 2000 for den klokka kan ikke være for dyrt. Hadde jeg ikke hatt en Olma som dekker behov for vintage på 34 mm hadde jeg lett kjøpt en.

Lars Birger