Tinker, Tailor, Soldier, Spy ("Muldvarpen" på norsk)

Medlem
11. juli 2010
Sted
Oslo
FOR en fantastisk bra film! Vokste opp med bøkene til John le Carré, og så begge miniseriene med Alec Guinness sammen med pappa da jeg var yngre. Hadde store forventinger til denne filmen, og de ble innfridd og vel så det! Gary Oldman er en fantastisk skuespiller, men dette er noe av det aller beste jeg har sett fra den kanten! Hele filmen er så fantastisk bra laget! Alt fra den litt triste 70-tallsstemningen som er over det hele, til scenografien, bruken av musikk, og lite dialog, men mye som sies uten at det faktisk fores inn med teskje. En film jeg kommer til å se flere ganger, og få med meg mer og mer hver gang. Virkelig noe av det ypperste som har blitt vist på kino de siste år. Skulle ønske flere filmer var laget på denne måten!

Godt å høre det er flere som likte denne;)

Er dog en stor fan av bøkene til John le Carré - dette er spionromaner i høyeste klasse.

Så denne i går. En film helt i min gate. Nydelige kameravinkler, musikk, dialog. Deilig med en spionfilm som ikke prøver å være en actionfilm. Behagelig, rolig tempo. Glitrende!

Må si at jeg fikk øye med denne først etter å ha lest forumet og snikkjikket litt på Oscars-opplegget.
Fantastisk film, lite ulempe at jeg tok meg selv i å sitte og prøve å identifisere klokker

Det er dog ikke mer finjustert enn: "Åh, tre sub-dials - sikkert Daytone" - "Hmm, to knapper ved siden av kronen - Speedmaster?"