Tips armbåndsur - inntil ca 5000kr - Oppdatert med kjøpt!

Medlem
8. sep. 2012
Innlegg
23
Sted
Akershus
Hei,

Ny i klokkeverden. Kom tilfeldigvis over urverket.no. Sett på invicta(aldri hørt om før) bla, samt Tag hauer Aquaracer som er noe dyrere.

Seiko sin sarb serie, hvor kan denne kjøpes?

Må være litt sporty, daglig bruk.
 
Ser jeg har stavefeil på trådtittel...får ikke endret det. Burde kanskje flyttet tråden til Startgropa også.:oops::oops:
 
Masse gode tips over her. Som allerede nevnt så har Seiko masse fine ur i den prisklassen, med 100% in-house urverk og veldig god finish. Creationwatches og Seiyajapan er to online-butikker som får mye skryt.

Denne ville jeg vurdert var jeg deg. 200m vanntetthet og nydelig størrelse, med flott design (som Rolex explorer fanboy er det ikke rart jeg liker denne).

Ikke kjøp Invicta. :p
 
En mekanisk Aquaracer til 5K er imho en meget god start på "klokkereisen" du er i ferd med å påbegynne :D
 
En mekanisk Aquaracer til 5K er imho en meget god start på "klokkereisen" du er i ferd med å påbegynne :D

Den aktuelle på TS er quartz. Men fortsatt en god start om en vil ha mye for pengene. den er jo praktisk talt ny. Jeg har prøvd siden den ble lagt ut å få en kollega av meg til å hive seg på, men han er tydeligvis onnas ....
 
Jeg ville tatt en titt på Seiko, Hamilton eller Steinhart. Alle de tre er bra klokker til bra priser. Det som nok er mest "bang for bucks" er Seiko.
 
Jeg kjøpte denne brukt, men jeg tror ikke du får fratrukket noe vat. automatisk på disse nettbutikkene.

Ellers støtter jeg forslaget om Steinhart, og da spesielt denne! (Hos Steinhart blir momsen trukket fra!)

http://www.steinhartwatches.de/en/OCEAN-two-blue,531.html

797096842ocean2blue_01.jpg
 
Den Certinaen er meget pen.
Sammen med Seikos SARB serie, viser at det er godt mulig å få seg et splitter nytt flott mekanisk ur for 5K.