Kjøper jeg fra noen i utlandet, er jeg først og fremst ute etter referanser. Vedkommende bør i mine øyne være erfaren Ebayselger med massevis av positive tilbakemeldinger på ursalg i samme prisklasse, velrenommert forhandler eller være en gjenganger på internasjonale forum. Google og søk på WUS, TRF, Timezone og tilsvarende kan gi informasjon om selger og andres erfaringer med denne.
Når det gjelder betaling er vel overføring til bankkonto eller paypal de mest brukte. Begge deler er omtrent like usikre når du handler med privatpersoner. Handler du med en forretning av noe slag som har Paypalavtale eller som har muligheter for kredittkort har du en viss beskyttelse gjennom disse.
Forsendelse bør skje med Fedex, UPS eller tilsvarende velrenommert logistikkpartner. Forsikring av pakken er en selvfølge, og noe du må huske å diskutere før kjøp.
Dette er da noe å starte med. Ganske sikkert mye mer å tenke på, ikke minst når det kommer til verifikasjon av uret i seg selv, men det er en hel vitenskap i seg selv....