Tips och råd: Omega Constellation Pie pan svart

Medlem
7. feb. 2018
Sted
Göteborg, Sverige
Hej!

Tänkte fråga här också om någon kunde hjälpa mig att värdera min klocka. Är även medlem på klocksnack.se (Sverige) och fått lite hjälp där också.

Jag har en Omega Constellation som jag fått från min sambos morfar. Han fick den helt ny på 60-talet. Den lämnades in på service och jag fick tillbaka klockan 2018-01-10. Den servades hos Omega AD där glaset byttes, slitna delar och nu går klockan hur bra som helst.

Enligt urmakaren är klockan från 1960-talet, klockan är i väldigt bra skick och urtavlan ej rörd. Klockan kommer med BoR länk (original Omega).

Tänkte fråga om någon vänlig själ kunde uppskatta värdet på klockan? Jag har gått till värderingsbutiker i Göteborg, Sverige där de har värderat klockan allt mellan 12.000 SEK - 25.000 SEK. Vad tror ni? Har planer på att sälja klockan, hur mycket ska jag begära för klockan?

Tusen tack för all hjälp. Här kommer lite bilder.

DB009BA2-5AB7-491C-85A7-EC51A623B3AE.jpeg

061D9BA5-6B23-4F09-BB7C-6B40AFD4CFD1.jpeg

F2C71E53-319F-4490-BDA0-7B5D1651F8D6.jpeg

CAD57B8E-4D79-4FDD-B744-A087D56FE477.jpeg

Bästa hälsningar
Sebran

• Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
Fantastisk flott den der, kan ikke si jeg har sett den i svart før så regner med den er sjelden? Tenker også verdien på 12k er i underkant, vil din klokke siden den er original og i så god stand vil være meget ettertraktet...

• Liker
Reaksjoner: Sebran
Fantastisk flott den der, kan ikke si jeg har sett den i svart før så regner med den er sjelden? Tenker også verdien på 12k er i underkant, vil din klokke siden den er original og i så god stand vil være meget ettertraktet...

Tack!
Allt är original, klockan är en jubileeklocka från Omega under 60-talet.

Prisene på disse har steget mye de siste 10 årene, det er en god del klokker til salgs, men svært få er i en slik tilstand som den du har, kan tenke meg at den kan prises i toppsjiktet. Hadde selv en slik med vanlig sølv skive som jeg solgte for ti år siden, angrer på det salget nå.

Prisene på disse har steget mye de siste 10 årene, det er en god del klokker til salgs, men svært få er i en slik tilstand som den du har, kan tenke meg at den kan prises i toppsjiktet. Hadde selv en slik med vanlig sølv skive som jeg solgte for ti år siden, angrer på det salget nå.

Vad tror du är rimligt att sälja den för?

Synes estimatet 12-25 er riktig avhengig av om det er:
  • Salg til en retailer som selger den videre med påslag (nærmere 12, kanskje lavere)
  • Salg i privatmarkedet, dvs. fra deg til en annen privatperson (antar rundt 12-15, kanskje opp i mot 20)
  • Verdivurdering gjort av et forsikringsselskap/urmaker, event. salg etter påslag fra retailer (nærmere 25)
Ofte vil en retailer ta to-gangeren ved videresalg, typisk hvis han ga deg 12, selge den videre for 24-25.

Det beste for deg vil være å selge denne i privatmarkedet, dvs. 12-15, noe mer hvis du treffer riktig selger.

Merk at dette er min subjektive vurdering, og at andre her på TS eller Klocksnack kan være uenig i denne vurderingen. :)

• Liker
Er ingen ekspert på prisene men som sagt vil tippe at den burde ligge på opp mot 25k siden den er så original og siden den ser ut som den er i eksepsjonell god tilstand? Andre kan sikkert si mer! Vil tro at den kan oppnå en meget god pris på en auksjon men det skal jo betales gebyrer etc så det trekker ned. Chrono24 kan sikkert gi en indikasjon.

Tusen tack!

Tror ni jag ska försöka sälja den här också?

Jag är mest intresserad av byte, mot en Rolex 1601, 1603 eller möjligtvis en oysterquartz.

Tja, for meg virker det som prisene på tidssonen er relativt lave på disse typer klokker, ganske få relativt sett som er på kjøperen av disse typer ur i Norge. For meg personlig virker det også som det internasjonale markedet er villig til å betale en høyere premium for klokker i meget god tilstand enn det norske markedet, men dette er bare et inntrykk jeg har. Bildene av din klokke kan også lyve litt? Skiven som vel er det viktigste ser iallefall ut omtrent som ny?

• Liker
Min oppfatning er at Chrono24 som regel overpriser klokkene og at det derfor ikke gir en god indikasjon på salgsverdien. Av den grunn blir klokkene ofte liggende der ganske lenge...

Det er nok riktig og noe man må ta med i vurderingen. Selv pleier jeg å også se på eBay, ikke bare søke på hva klokker ligger ute på, men hva de faktisk ble solgt for når man søker på «sold» items.

Det er nok riktig og noe man må ta med i vurderingen. Selv pleier jeg å også se på eBay, ikke bare søke på hva klokker ligger ute på, men hva de faktisk ble solgt for når man søker på «sold» items.

Det er en bedre ide. :)

Dette er da en 166.004 med sort skive hvis OP ønsker å gjøre et slikt søk.

Redigert:
  • Liker