"Tips og triks" - hverdags edition

Medlem
2. juni 2014
Sted
Oslo
Jeg elsker å lære nye tips og triks som gjør hverdagen enklere/bedre. Det kan være så enkelt som å bli anbefalt å bruke en app, eller å lære en god fremgangsmåte for å vaske klokka. Med det i tankene, tenkte jeg å lage en tråd hvor alle kan bidra med sine egne tips og triks - eventuelle anbefalinger også :) Det er ingen krav til at det er relevant for klokker, men skader for all del ikke ;)

For å kicke i gang tråden tenkte jeg å dele noen få tips jeg har hatt bruk for:

1) Plastfolie. En evigvarende krangel med å få revet av plasten perfekt. Heldigvis lærte jeg meg et triks; på pakken (kjøpt på Kiwi), så ser man fra bildet at det er en sirkel i den ene enden. Hvis du holder et fast grep med tommelen her, og når du da drar fra motsatt ende går det "silky-smooth" :cool:
IMG_2873.JPG

2) Madbarz. Dette er en trenings-app, og er perfekt for de dagene du ikke orker å dra på treningssenteret. Øktene tar utgangspunkt i kroppsvekt, og du trenger ikke stor plass/utstyr for å få en kjapp & effektiv økt hjemme. Du velger selv antall repetisjoner per øvelse og hvilepause mellom sett. Standarden er 30 sek mellom per øvelse og 90 sek mellom hver runde. Disse øktene vil garantert få deg til å svette! :)
FullSizeRender 4.jpg

Alle de ulike øktene har demoer av hvordan øvelsene skal utføres hvis man er usikker!
IMG_2879.PNG

3) Vaffeljern aka. studenters toastjern :D Fungerer like godt, kanskje nesten bedre!

IMG_2878.PNG

Jeg håper det er mulig å få denne tråden til å fylles opp med ulike triks og tips. Har du noen å dele? :)

Dette er å gå Radioresepsjonen i næringen! :p
Dei ha hatt tips og triks spalte i mangen år;)
Definisjon: Eit tips er noko som gjør livet enklare og triks noko som gjør livet gladare

Så eg får sei det optimle trikset.
Ta kjøttdeig inn i pose, bank/kjevle den flat og legg i frysar. Plassbesparande og den tinar på eit blunk.

Ikke alle biler har slike piler (min Alfa Romeo har for eksempel ikke det). Som en generell regel kan man si at nesten alle VAG-produkter har tanklokket på høyre side. Unntaket er stort sett nyttekjøretøy (VW Transporter). De fleste japanske har tanklokket på venstre side (husk at de kjører på "feil" side av veien i Japan).

Se mer her: http://jalopnik.com/why-some-cars-have-gas-tank-fillers-on-the-left-or-the-1792790492

Ikke alle biler har slike piler (min Alfa Romeo har for eksempel ikke det). Som en generell regel kan man si at nesten alle VAG-produkter har tanklokket på høyre side. Unntaket er stort sett nyttekjøretøy (VW Transporter). De fleste japanske har tanklokket på venstre side (husk at de kjører på "feil" side av veien i Japan).

Se mer her: http://jalopnik.com/why-some-cars-have-gas-tank-fillers-on-the-left-or-the-1792790492
Ikke alle nei. Men veldig mange har:)
Det logiske og absolutt beste er jo at lokket er på samme side som rattet. Enklest når man stiger ut og skal fylle. Min Toyota har på venstre. Bmw'n jeg hadde før hadde på høyre side.

Vask av lenke: Her unngår man at kassa ligger nede i vannet med kjemikaliene, som kan ha en tendens til å slite på pakninger. :) La lenka ligge nede i noen minutter, for deretter å skylle + tørke.
(Varmt vann, zalo og noen dråper salmiakk i blandingen)

IMG_2926.JPG