Tips om klokkekjøp Carrera vs aqua terra

Medlem
8. sep. 2011
Innlegg
5
Sted
Oslo
Hei dere

Jeg skal kjøpe min første dyre klokke og etter mye titting (og sikling) har det kokt ned til 2 modeller. Det står altså mellom Omega Aqua Terra (grey) og en TagHeuer Carrera 1887. Begge koster rundt 30+
Noen tips fra erfarene klokkemennesker?
 
Disse to?

524188d1317262692-first-watch-purchase-help-opinions-needed-omega-breitling-panerai-grand-seiko-iwc-rolex-3418003988_37b724cb34.jpg

tag-heuer-carrera-1887.jpg


Jeg stemmer på Omegaen, flotte ur og leverandører begge to - men jeg holder Omega som favoritt her både som manufaktur og den aktuelle klokken.
 
Skrev akkurat er lengere innlegg med litt rundt begge modeller og mine synspunkter, men det klarte tapatalk å få til å forsvinne da jeg trykket send:( Konklussjonen var Omega AT foran Tag H Carrera. AT med stiltent og klassisk design, meget godt inhouse urverk, skruer i lenke og nydelig skive-med detaljer fra skipsgulv:) Minus skal de dog ha for klønete lås på denne modellen!
 
Disse to?

524188d1317262692-first-watch-purchase-help-opinions-needed-omega-breitling-panerai-grand-seiko-iwc-rolex-3418003988_37b724cb34.jpg

tag-heuer-carrera-1887.jpg


Jeg stemmer på Omegaen, flotte ur og leverandører begge to - men jeg holder Omega som favoritt her både som manufaktur og den aktuelle klokken.

Bildet av Carreraen lyver bittelitt. Dette er bildet av protypen som ble lansert først.
Deretter ble v2 distribuert noen måneder før v3 kom. Forskjellen er tachymeterskalaen og på siste versjon har subskivene siskelmønster pluss en uthevet kant rundt.

Personlig syns jeg Carreraen er finest og har sett på denne selv. Prøver å finne en versjon 2, men er ikke lett.

test1.jpg


Fra venstre: prototype, v2 og v3 (siste versjon)
 
Jeg har alltid foretrukket Omega fremfor TAG - spesielt på sportslige klokker. Har en Monaco selv så dette blir litt schizofrent, men det er i hvertfall mine two cents.
 
Nok en stemme til ATen her. I mine øyne en langt penere og mer anvendelig klokke.
 
Det har vel Carreraen og? cal 1887 er vel det første verket Tag har produsert på 50 år.

Korrekt meg hvis jeg tar feil..

Tja, de har vel produsert verket, men ideen, noe tegninger etc er jo kjøpt fra Seiko! Så da er det litt delte meninger om hvordan et slikt urverk skal kategoriserer. Vi har vel hatt en diskusjon på dette for en god stund siden her på sonen!?
 
Selv om jeg digger AT'en, og egentlig ikke er så blodfan av TH så er jeg fristet til å stemme for Carreraen her.. Synes den er en av Tag Heuers peneste modeller, om ikke den peneste. Skal sies jeg aldri har sett den live tho..
 
Jeg ville mye heller hatt TAG enn Omega.. Men om det er de her to klokkene det står i mellom, så ser Aqua Terra mye bedre ut enn Carreraen, så i dette tilfellet måtte det faktisk blitt Omegaen :)
 
Tja, de har vel produsert verket, men ideen, noe tegninger etc er jo kjøpt fra Seiko! Så da er det litt delte meninger om hvordan et slikt urverk skal kategoriserer. Vi har vel hatt en diskusjon på dette for en god stund siden her på sonen!?

saken er slik at TH kjøpte rettightene til verket. Det er et seiko-verk med Tag Heuer stempel på. For 30k får du grand seiko med 100x bedre verk.

Omega FTW