Tips til ønskeliste!

Medlem
12. mai 2013
Sted
Oslo
Hei folkens!

Det er flaut å si det, men som dagens samfunn har blitt har de fleste av oss alt vi trenger, og vel så det. Det er faktisk sånn at nesten hvert år sliten jeg med å finne noe jeg ønsker meg til jul.

Trenger derfor tips! Noen som har noen fine, kule, kreative, nyttige, ubrukelige, givende, morsomme eller forlokkende innspill til julegavetips til mann i 30-årene? F.eks hva ønsker du deg?

Ho ho ho...

Forbruksvarer som undertøy og treningsklær står høyt på min ønskeliste. Vanskelig for giveren å kjøpe helt feil produkt/størrelse samt kjedelig å bruke penger på selv:)

Sliter med det samme (ilands-)problemet.
De tingene og varegruppene jeg "egentlig" har lyst på er jeg allt for sær på, så ønskelisten per i år er
Solid treskjærefjøl og klok av erfaring efter to bartebord, ølglass
Ønsket meg med hell boksershorts fra alle kanter i fjor til november-bursdag og jul :)

Vurderer dog å peke matmor eller foreldre i rettning tidssonen-webshop for eventuellt noen verktøy.
Evt. sende noen spyderco-kniv lenker/ebayselgere til egnet giver - men da heller det mer mot å bestille seg julegaver enn å ønske seg :)
Jeg og bror har dog et pragmatisk, velgungerende system å bestiller noe til hverandre fra hverandre til en gitt sirka-sum. Da vet du at du virkelig får noe du har lyst på ;)

Jeg har min ønskeliste relativt klar :)
Det er to "ting" på den listen som stikker seg ut...
Kanskje legger jeg et gavekort til meg selv under treet
og bestiller en av de... Så får vi se hvor lang tid det tar
før nissen kommer på døra... ;)

Forbruksvarer som undertøy og treningsklær står høyt på min ønskeliste. Vanskelig for giveren å kjøpe helt feil produkt/størrelse samt kjedelig å bruke penger på selv:)

Enig det! Det er bare så utrolig kjedelig å få en boxer til jul liksom.. ;) @gjmo

Redigert av en moderator:
Sliter med det samme (ilands-)problemet.
De tingene og varegruppene jeg "egentlig" har lyst på er jeg allt for sær på, så ønskelisten per i år er
Solid treskjærefjøl og klok av erfaring efter to bartebord, ølglass
Ønsket meg med hell boksershorts fra alle kanter i fjor til november-bursdag og jul :)

Vurderer dog å peke matmor eller foreldre i rettning tidssonen-webshop for eventuellt noen verktøy.
Evt. sende noen spyderco-kniv lenker/ebayselgere til egnet giver - men da heller det mer mot å bestille seg julegaver enn å ønske seg :)
Jeg og bror har dog et pragmatisk, velgungerende system å bestiller noe til hverandre fra hverandre til en gitt sirka-sum. Da vet du at du virkelig får noe du har lyst på ;)

Akkurat det samme her.. Det er så mye man egentlig bare er keen på å kjøpe selv for å være sikker. Spesielt klær!
Trefjøl ønsker jeg meg faktisk! Det ønsket jeg meg i fjor og fikk, men den var helt ubrukelig. Sprakk opp og lakk. Så måtte gå i søpla. Får prøve igjen i år :) @adamskater

Jeg har min ønskeliste relativt klar :)
Det er to "ting" på den listen som stikker seg ut...
Kanskje legger jeg et gavekort til meg selv under treet
og bestiller en av de... Så får vi se hvor lang tid det tar
før nissen kommer på døra... ;)

Hehehe.. ønsker fra meg til meg har jeg ikke noe problem med. Det er vel kun summen som avgjør :) @Dr. Fiddy

Jeg er i samme situasjon som mange andre her. Ikke lett å komme på noe jeg ønsker meg da jeg stort sett kjøper det jeg trenger selv. Til tider tar jeg meg allikevel i å ønske meg ting jeg egentlig ikke trenger, men som kunne vært morsomt å ha som mann. Jeg snakker "dingser" av ymse slag.

Det være seg verktøy (f.eks. Wenger lommekniv med klokkeverktøy, forskjellige kniver, solide skrutrekkere, drill osv), annet utstyr til klokkene mine.

Nå ønsker jeg meg bl.a. en skikkelig klokkelupe så jeg får studert klokkene mine mer i detalj.

Oppbevaringsesker i skinn eller annet eksklusivt tilbehør er heller ikke å forakte.

Diverse ting til stell av klokker er også morsomt. Jeg har nylig oppdaget Bergeons fantastiske verktøy. Det finnes jo utallige dingser der for klokkestell. Har med hell brukt både børster og pusseblokker fra dem til å fjerne hairlines på lenker så de fremstår som ubrukte igjen!

Menn trenger også ting til pleie. Skikkelig barberingsutstyr er jo også gøy. Barberkoster, et-blads barberhøvel osv.

Av annet ikke klokkerelatert er det jo alltid stas med skikkelig bilpleieting da. Skinnrens, lakkvoks, vaskeutstyr...

Sånn, det var det jeg kunne komme på til nå. Denne listen hjalp visst meg selv til å komme på ting også ;)

Lykke til! :)