Tips til de på jakt etter LLD Date.

Medlem
22. feb. 2011
Sted
Erewhon
Var på Sandvika storsenter idag, og på thune ( ja fysj ) jobbet det en hyggelig urmaker, og de har faktisk en LLD i butikk der til 14.000 før pruting.

Tenkte derfor å si ifra da dette er en klokke det begynner å bli skralt med ny.

Mulig jeg tar feil, men jeg tror ikke LLD med dato er, eller kommer til å bli, mangelvare med det første.

Uten dato, derimot, da er den verre å få fatt i.
Var det den du mente, kanskje?

Mulig jeg tar feil, men jeg tror ikke LLD med dato er, eller kommer til å bli, mangelvare med det første.

Uten dato, derimot, da er den verre å få fatt i.
Var det den du mente, kanskje?

No date er det umulig å få tak i, så sant ikke noen skal selge et eksemplar! Det "morsomme" er jo at LLD No date ble tatt ut av produksjon pga manglende etterspørsel, men etter dette ble kjent har det jo tatt helt av og etterspørselen er stor både i inn og utland! Ender det med at den kommer i produksjon igjen mon tro??

Det er ikke så veldig lenge siden urverket.no hadde no-date på listen sin, men nå er den forsvunnet. Tror de bare tilbyr gullutgaven nå, men den har selvsagt dato og for meg som falt for no-date blir dette selvsagt ikke riktig. Filler'n også, hvorfor i all verdens navn og rike fikk jeg ikke ut fingeren den gangen...?

Har lest noen rykter om at no-date skal produseres igjen, men Longines benekter visstnok dette.

Nevner for ordens skyld at LLD Date fortsatt ligger på hjemmesiden til Longines og den er neppe vanskelig å få tak i.

Prippa, hvis det var en no-date du fant må du sende meg en PM :D

No date er det umulig å få tak i, så sant ikke noen skal selge et eksemplar! Det "morsomme" er jo at LLD No date ble tatt ut av produksjon pga manglende etterspørsel, men etter dette ble kjent har det jo tatt helt av og etterspørselen er stor både i inn og utland! Ender det med at den kommer i produksjon igjen mon tro??

Da vil sikkert etterspørselen synke :p paradox!

My bad. Bare urmaker som antydet at det var djevelsk lang ventetid og vanskelig å få tak i etc

My bad. Bare urmaker som antydet at det var djevelsk lang ventetid og vanskelig å få tak i etc

Du skal ikke se bort i fra at det kan stemme! Longines har problemer med å tilfredsstille etterspørselen på en god del modeller, og LD er nok en av de..

Har spurt hos norsk AD flere ganger om LLD-date og det var da vært umulig å skaffe.
Eneste jeg har sett i Norge er hos Christensen på Pallet men den gikk før jeg fikk handlet.
Synes det er bra at du tipser om dette Prippa:D
Klart er vel snart et år siden jeg spurte sist i Norge.
Er forresten tett på umulig å få tak i her også, kun gull-versjonen som kan skaffes:confused:

14000NOK for en brukt LLD no date er temmelig drøyt, spesielt om du skal toppe på med mva! 17500 inn til deg er dobbel pris for hva du får disse brukt for her på sona.

-Jaggu selger vi klokkene rimelig her i klubben vår ;)

Den havner på ca 17500 ferdig momset inn. Da jeg kjøpte min for 1 år siden hadde de en veil.pris på ca 13500 i Norge.

Har spurt hos norsk AD flere ganger om LLD-date og det var da vært umulig å skaffe.
Eneste jeg har sett i Norge er hos Christensen på Pallet men den gikk før jeg fikk handlet.
Synes det er bra at du tipser om dette Prippa:D
Klart er vel snart et år siden jeg spurte sist i Norge.

Jeg prøvde den på armen hos Christensen tidlig i desember i fjor. Har ikke vært innom siden så aner ikke om den fortsatt er der.

Urmaker Ness i Trondheim har/hadde en LLD date når jeg var innom han rett før jul. Mener det sto 14 tusen på prislappen. :D