Tips til diver under 41mm og pris under 5500,-

Medlem
27. april 2012
Hei,

Overskriften sier vel det meste.
Etter å ha prøvd Certina DS Action diver, Seiko SNFH55, Seiko Sumo, og diverse andre klokker rundt 43-44mm har jeg funnet ut at de rett og slett blir for store til meg.

Har også hatt Seiko SKX007, som jeg synes har fin størrelse, men som jeg synes kansje blir litt enkel?

Certina har fått noen nye modeller som heter DS Action på 41mm, disse er nydelige, men fåes ikke med mekanisk urverk desverre.

Har noen noe andre tips?

Litt usikker på om det er akkurat over budsjett, men hva med 39 eller 41mm versjonen av en brukt Longines HydroConquest?

Mekanisk hydroconquest er vanseklig og finne brukt til under 5500,- desverre.
Helson skal jeg sjekke ut.

Orient Mako er fine, men kanskje _for_ langt under 5.500,- ? Den nye varianten er så vidt jeg husker 43+ mm, men den eldre er 40mm.

Orient Mako er fine, men kanskje _for_ langt under 5.500,- ? Den nye varianten er så vidt jeg husker 43+ mm, men den eldre er 40mm.
Orient Mako er 42mm, nye Mako USA er 41,5, mens Mako XL er 43,5.

Så ingen under 41mm, men flotte klokker :)

SEIKO 5 SNZF17, har lyst på denne selv.

snzf17j1_2_2.jpg

Orient Mako er 42mm, nye Mako USA er 41,5, mens Mako XL er 43,5.

Så ingen under 41mm, men flotte klokker :)
Jeg måtte sjekke orientwatchusa.com, og ser at de ganske riktig oppgir modellen jeg tenker på (CEM65001B) til 41,5mm. Jeg har nok bare lest litt forskjellig tidligere. (Ariel Adams skriver for eksempel 40mm i sin review av den orange varianten). Uansett vil jeg påstå at den bærer mindre enn feks en Omega Seamaster eller Speedmaster. Et generelt råd til trådstarter får bli å teste aktuelle klokker på armen i den grad det er mulig, antall millimeter er ikke alt :) Spesielt hvis SKX007 er "innafor" størrelsesmessig.

orient-mako-fem65001BW-4.jpg