Tips til eldet skinnreim til SM300?

Medlem
7. des. 2010
Sted
Bergen
Er det noen som kan gi meg tips til hvor jeg kan finne en reim som ligner mest mulig på de to bildene under (ikke min SM300)? Jeg har tenkt på Toshi, men utenom cocoa og saddle tror jeg de er mye tykkere. Jeg tror 4mm er max av hva som blir pent på denne klokken med såpass slank kasse. Liker den slitte finishen og kantene på remmen under.

IMG_0757.jpg

IMG_0761.jpg

Og hva med stingene? Tøft med tverrsting, eller bedre å seife med vanlig sting som her?

festascola147bu5.jpg

Eller bare droppe hele ku-greia og kjøre god gammeldags 1171-lenke?

benoitseamaster300p1020ei0.jpg_800.jpg

IMG_1348.jpg

Jeg har ikke svar, men det eneste jeg kan si er: glaaahaa aaaaahrg for en klokke! og ALT kler den smukke!

Dropp hele ku-greia og kjør lenke :) Evt som du er inne på, tynn skinnrem. Og da i mine øyne med to smygstoler og ikke en stor som på de øverste bildene, det synes jeg blir for mye Panerai-rem til den klassikeren du sitter på her, Tore!

Remmene fra Toshi er litt tykke, men de fleste er ca 4mm. Som denne, en Papaya. Var redd den skulle bli litt for tykk. Og strengt tatt så ble den vel også det, men den flukter med oversiden på lugsene og da går det greit - synes jeg.

035-6.jpg

Dropp hele ku-greia og kjør lenke :) Evt som du er inne på, tynn skinnrem. Og da i mine øyne med to smygstoler og ikke en stor som på de øverste bildene, det synes jeg blir for mye Panerai-rem til den klassikeren du sitter på;)

Jo, det tenkte jeg faktisk på. Du har nok rett i at det blir mer elegant. Men hvor finner jeg en slik sliten og fin passelig tykk reim? That´s the question!

Remmene fra Toshi er litt tykke, men de fleste er ca 4mm. Som denne, en Papaya. Var redd den skulle bli litt for tykk. Og strengt tatt så ble den vel også det, men den flukter med oversiden på lugsene og da går det greit - synes jeg.

Sikker på at den er bare fire mm? Frem med skyvelæret!

Tores signatur er jo nettopp skinn på diver, så her må du ikke la deg prate vekk :)

Jo, det tenkte jeg faktisk på. Du har nok rett i at det blir mer elegant. Men hvor finner jeg en slik sliten og fin passelig tykk reim? That´s the question!

Det var det da? Helt sikkert mulig å få til noe custom på dette området vel, men jeg vet ikke helt hva det Evt koster og til hvilken kvalitet.? Har du sett igjennom hele sortimentet til feks Hirsch og Morelato? Begge disse merkene er jo hos mange urmaker i Norge, men de lager en god del fler remtyper enn de som vanligvis henger i butikken.. Stikk Evt innom en forhandler i Bergen og spør om du kan kikke i deres produkkatalog fra merket(ene).

Skyvelæret lyver ikke, og for pokker, jeg har blitt lurt. Rich skriver at remmen er ca 4mm, men min er i snitt 4,9mm. Ikke rart jeg synes den ble litt drøy. :D

Tror nok at Rich kan ordne dette. Han lager jo alle remmer på bestilling og har ikke noe lager han må tømme før nye produseres. Send en mail og spør.

På en så liten klokke som Seamasteren ville jeg helt klart gått for "open stitching". Såkalt "closed", altså med en tverrsøm oppe ved lugsen, vil få klokken til å virke enda mindre. Ikke det at den er liten, men du skjønner hva jeg mener. Vi ser det noen ganger med pilotremmer på små pilotur (under 42mm).

Skyvelæret lyver ikke, og for pokker, jeg har blitt lurt. Rich skriver at remmen er ca 4mm, men min er i snitt 4,9mm. Ikke rart jeg synes den ble litt drøy. :D

Tror nok at Rich kan ordne dette. Han lager jo alle remmer på bestilling og har ikke noe lager han må tømme før nye produseres. Send en mail og spør.

På en så liten klokke som Seamasteren ville jeg helt klart gått for "open stitching". Såkalt "closed", altså med en tverrsøm oppe ved lugsen, vil få klokken til å virke enda mindre. Ikke det at den er liten, men du skjønner hva jeg mener. Vi ser det noen ganger med pilotremmer på små pilotur (under 42mm).

Da er øyemålet mitt heldigvis i orden ;) Jeg tror ikke jeg skal mye over 4 før det ser rart ut på seamasteren. Utrolig hvor stor visuell forskjell det er på 4 og 5 mm.

Et sting på hver side er nok det beste ja. Merk at jeg ikke vil ha søm langs kanten av remmen (se de to første bildene). Håper det lar seg gjøre.

Tror du får akkurat hva du ønsker deg hos denne karen:

Greg Stevens

Takk! Det ser lovende ut.

Jeg har to i bestilling hos Gunnystraps...de er på vei i posten. Produksjonen tok vel ca 1-1,5 mnd.
arillo+on+rolex+s.jpg

Spent på å se resultatet.

Ted Su har mye fint. Min 5513 kledde ihverfall en slik:

IMAG0237.jpg

Jeg har lurt på å bestille ammostrap til SM300, men har foreløpig konkludert med at den er penest på mesh:

P6201109.jpg

1171! ;)

Ellers må jeg si at tverrsting blir altfor Panerai for meg, så det må du holde deg unna! :)

Hva med en Rally-strap? En sånn en med store, åpne hull.

Jeg har lurt på å bestille ammostrap til SM300, men har foreløpig konkludert med at den er penest på mesh:

P6201109.jpg

Merkelig det der, meshen ser ut til å passe på din, men ikke på min. Det er noe med det litt friskere uttrykket en kasse med skarpere kanter og mer hvitt gir. Min er så whiskytrukken og skrukkete at den må ha et par gamle slitne skinnstøvler :)