Tips til første klokke

Medlem
5. okt. 2012
Sted
Oslo
Heisann, jeg er en nykommer på klokkefronten som ser etter et casual hverdagsur til høyst 2500–3000 kroner (maks $500), gjerne under. Jeg vil ha noe som er ganske enkelt; dvs. at jeg ikke vil ha mange komplikasjoner (dag/dato er kult, men venter litt med kronograf eller diver), men jeg vil likevel gjerne ha noe som er litt unikt på en eller annen måte.

Jeg liker disse to svart-på-svart-klokkene: Luminox Field Day Date Blackout og den litt sykere hOme R-Class After Dark Black. De er sannsynligvis for store (~47 mm) for mine puselanker da. Hva er tommelfingerregelen her?

Ikke at klokka trenger å være svart i det hele tatt, men jeg synes spesielt den første ser veldig fin og enkel ut men samtidig iøyenfallende, som er det konseptet jeg ser etter. Noen tips?

Jeg liker også Hamilton Khaki Field Black Dial, mest fordi den har tall både for 12 timer, 24 timer og minutter. Sånt liker jeg. Eller når timeviseren faktisk peker på timene og minuttviseren på minuttene, som Seiko 5 SNK809 (tenkte å kanskje kjøpe en sånn uansett siden den er såpass billig, men den blir kanskje litt liten igjen med sine 37 mm?).