tips til første "ordentlige" klokke

Medlem
13. aug. 2015
Sted
norge
Jeg er ute etter å investere litt i en klokke, ikke store summen.
men hva tenker folket her er et fornuftig kjøp av klokke om man tenker å legge 20.000.- i det?
vedrørende utseende finner jeg ut av det selv, men om noen har noen tips/bilder av klokker i den klassen som er verdt å merke seg tar jeg det imot med takk :)

tenker da på en klokke som kan brukes til Hverdags og fest

Tenker umiddelbart på Nomos. Riktignok er nyprisen for de fleste automatiske modellene noe over 20.000, men hvis du synes det er OK å trekke opp klokka så har du mange modeller å velge i.

Eventuelt har du Tudor. Hvis du synes det er greit å kjøpe brukt skal det nok være mulig å få en Black Bay til under 20k.

Vil også slå et slag for Longines. Fryktelig mye fint og bra å velge i.

Beklager innlegg uten bilde, men er litt krøkkete på mobil :)

Se hva du finner av brukte Breitling, Omega og Tudor.

Du får en fin brukt Seamaster eller SuperOcean.
Husk at du skal ha automatisk urverk. Det er mange som kaller sitt salgsobjekt rimelig og ved nærmere undersøkelse er det quartz modellen eller boysize (mindre i diameter).

Gled deg over klokken og ikle regn med å selge med gevinst!

Min SuperOcean Steelfish ble kjøpt brukt for under 20-laken.
WP_20140926_11_56_24_Pro.jpg

8

Ble litt «gira» på den med sort skive. Er dette klokker man kan regne med at tåler litt bruk?

Blitt litt hektet på klokker i det siste og lenge hatt lyst på en skikkelig klokke.
Finnes mye fint ser jeg, gjerne til en høyere pris. Men etater må man jo starte

Ble litt «gira» på den med sort skive. Er dette klokker man kan regne med at tåler litt bruk?

Blitt litt hektet på klokker i det siste og lenge hatt lyst på en skikkelig klokke.
Finnes mye fint ser jeg, gjerne til en høyere pris. Men etater må man jo starte
En moderne omega seamaster skal tåle litt ja.